شناسهٔ خبر: 140857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از تمام ظرفیت حمل و نقل جاده ای برای خدمات رسانی به زائرین اربعین

مهندس طحان.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا طحان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: در اربعین امسال نیز همانند سنوات گذشته ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با همکاری انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان مسافر ، مالکین و رانندگان سخت کوش استان از تمام ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی بهتر و مطلوبتر به زائرین اربعین حسینی استفاده خواهد کرد.

وی افزود: در طرح اربعین حسینی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  به عنوان کمیته حمل و نقل و سوخت انجام  وظیفه می نماید و این کمیته همان طور که از نامش پیداست موضوع  ساماندهی  ارائه خدمات  بخش حمل و نقل  به زایرین و گروه های اعزامی  به کشور عراق را در بخش خدمات باری و مسافری به عهده دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: بخش مهمی از این خدمات در اختیارمسافران  این سفر معنوی فرار می گیرد و گروه های مذهبی و مواکب نیز از خدمات ناوگان باری بهره مند می‌شوند. 

طحان بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد مرکزی سازمان متبوع و ستاد مرکزی اربعین حسینی و با توجه به تجارب سال های گذشته خدمات حمل و نقل برای  جابجایی زائرین از تاریخ 25 مرداد سال جاری آغاز تا ۲۵ شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت تا انشاا... مشکلی برای برگشت کامل زائرین به کشورنداشته باشیم.

وی اظهار کرد: پیش فروش بلیط اربعین حسینی از تاریخ ۱۰ مرداد سال جاری شروع شده و در این مرحله زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام نموده اند میتوانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان بیان کرد: به منظور نظارت بر روند اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران رصد سایت فروش اینترنتی شرکت‌های مسافربری در پایانه های مسافربری استان انجام می شود که در این بازدیدها رعایت نرخ کرایه مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و تجهیزات ایمنی از اولویت‌های نظارتی کارشناسان این اداره کل است.

طحان به استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه های مسافربری نیز اشاره کرد و گفت: کارشناسان ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابجایی زائران حسینی نظارت خواهند نمود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات با قاطعیت متخلفین را به کمیسیون ارجاع خواهند داد.

وی در ادامه به بحث بازدید از پایانه های مسافری ، بازدید از مجتمع های خدماتی و رفاهی ، بررسی و رفع نقص زیر ساخت های جاده ای و ... اشاره کرد و گفت: این موضوعات مواردی است که رسیدگی به آنها سفر زائرین اربعین حسینی را تسهیل می نماید.  همچنین  پیگیری لازم از طریق انجمن های صنفی، راهداران و همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ادارات شهرستان ، این اقدامات تا زمان شروع طرح و پایان آن ادامه خواهند داد تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه کنیم.

طحان افزود: برای جابجایی و انتقال زائرین اربعین حسینی، از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسی که توان رفتن به مسیرهای طولانی تر را دارند ، استفاده می شود.

وی در پایان تصریح کرد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ به همکاران اداره کل منعکس کنند تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.