شناسهٔ خبر: 140860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

نصب یک هزار دستگاه تابلو و علائم ایمنی در جاده های آذربایجان غربی

علائم،تابلو آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش اقدامات ایمنی سازی مسیر های مواصلاتی استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت:مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با تمام قوا در تلاش است تا میزان ایمنی جاده های مواصلاتی استان را به صورت محسوسی افزایش دهد.

وی افزود از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۰۰ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان خط کشی شده است که ۱۰۰۰ کیلومتر از محل اعتبارات جاری ایمنی راه ها و ۵۰۰ کیلومتر نیز از محل اعتبارات اربعین به بهره برداری رسیده است و تا اواخر مرداد ماه ۵۰۰ کیلومتر از مسیر های منتهی به پایانه مرزی تمرچین به منظور افزایش ضریب ایمنی جاده ها و کاهش خطرات تصادف، خط کشی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: عملیات نصب ۱۰۰۰ عدد تابلوی راهنمائی و مسیر نما در مسیر های ویژه اربعین و سایر نقاط استان آغاز شده است که برای اولین بار و به منظور جلوگیری از سرقت و همچنین اجرای مصوبات کمسیون حفظ حقوق بیت المال و پیگیری از سرقت مبلمان جاده ای، تابلو های کامپوزیتی جایگزین تابلو های فلزی شده اند که پس از نصب این تابلو ها نیز دیگر مشکلی در افزایش آگاهی محیطی مسافرین عزیز نخواهیم داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای ۳۵۰۰ متر نیوجرسی بتنی در سطح جاده های استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا این میزان را تا پایان مرداد ماه با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به ۶۵۰۰ متر برسانیم و تلاش در زمینه  اقداماتی همچون روشنائی محور های مواصلاتی در برخی نقاط استان، ایمن سازی دماغه های حادثه خیز و تعمیرات اساسی گارد ریل ها ادامه دارد.