شناسهٔ خبر: 140866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره  کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

اشتغالزایی بالغ بر ۵۰۰ نفری در بخش حمل و نقل باری آذربایجان غربی

RAH_7259.jpg معاون حمل و نقل اداره  کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش محسوس درصدی تناژ کالای حمل شده توسط ناوگان باری استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جابر اکبرپور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در تیر ماه سال جاری  بیش از چهار میلیون و ششصد هزار تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان در قالب بیش از ۳۲۰  هزار سفر جابه‌جا شده است.

اکبرپور خاطر نشان کرد: در این مدت همچنین شاهد جابجایی افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن سیمان با انجام بیش از ۹۳ هزار سفر در استان بوده ایم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد کل رانندگان فعال بخش حمل و نقل باری در استان تا پایان خرداد، ۳۱  هزار و ۲۸۰ نفر بوده است که ۵۱۹ نفر از این تعداد در ۴ ماهه اول از  سال جاری به جمع خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل باری افزوده شدند.

وی اظهار کرد: تعداد ناوگان باری فعال نیز در پایان  سال ۳۴ هزار و ۷۲۱ دستگاه بوده و عمر متوسط این ناوگان ۱۶/۶۵ سال برآورد شده است.