شناسهٔ خبر: 140872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

فعال بودن ۶۰ دستگاه ترددشمار جاده‌ای در استان بوشهر/۶۰ درصد از تصادفات جاده ای در شب زخ می‌دهد

تصادفات جاده ای استان بوشهر در شب رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد تصادفات جاده ای استان در ساعت های شب و تاریکی رخ می دهد که هشدار برانگیز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)بابک کاوه ئیان رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد تصادفات جاده ای استان در ساعت های شب و تاریکی رخ می دهد که هشدار برانگیز است.

بابک کاوه ئیان با اشاره به فعال بودن ۶۰ دستگاه ترددشمار جاده ای در استان افزود: دستگاه های تردد شمار جاده ای نشان می دهد که اکثر ترددها در طول روز انجام می شود و تنها یک سوم سفرها در طول شب می باشد، با این وجود دو سوم تصادفات استان در ساعات شب رخ می دهد.

کاوه ئیان ادامه داد: ساعات ۱۲ تا ۲شب و ۱۰ تا ۱۲شب زمان های اوج تصادفات جاده ای استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی خطر رانندگی در شب، تاریکی و کاهش دید است خاطرنشان کرد: در حدود ۹۰درصد از قابلیت عکس العمل راننده به دید راننده بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده وکاهش می یابد.

این کارشناس ایمنی درباره رانندگی در شب توصیه کرد: باید حین رانندگی در شب سرعت تان کم و تمرکزتان بالا باشد، ضمن اینکه توصیه می شود در جاده های خطرناک (جاده های دو طرفه یا کوهستانی) به سفر شبانه نپردازید. اگر سن راننده بالای ۶۰ سال است یا دارای ضعف بینایی هستید از رانندگی در شب خودداری کنید.

کاوه ئیان یادآور شد: سلامت چراغ ها را بررسی کنید و هر از گاهی نور چراغ ها را تنظیم کنید، چراغها و شیشه های خودرو را قبل از رانندگی در شب تمیز کنید، حواستان به عابرین پیاده و دوچرخه ها باشد چون در شب به سختی دیده میشوند، بنابراین نسبت به آنها خصوصا در تقاطع ها، زیرپل های عابر پیاده و مراکز جمعیتی به حالت آماده باش باشید. راننده موتور سیکلت، بدون چراغ رانندگی نکند و درصورت امکان از لباس روشن برای راکب و شب رنگ در موتورسیکلت استفاده شود. وقتی پشت وسیله ای به فاصله کمتر از ۱۰۰ متر هستید از نور پایین استفاده کنید و نهایتا اینکه در صورت خستگی رانندگی نکنید.