شناسهٔ خبر: 140878 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان بازدید کرد

بازدید سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت همراه به مذاکرات فنی و کارشناسی با شرکت‌های دانش بنیان و فناوران مشارکت کننده در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی پرداخت.

حیدری از اقدامات انجام شده توسط فناوران دانش‌بنیان صنعت ساختمان کشور، آمادگی کامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را برای ارائه خدمات پژوهشی و تعامل مضاعف و سریع منتج به رفع محدودیت‌ها و مشکلات این شرکت‌ها بر اساس ظرفیت‌های قانونی را  اعلام کرد.

وی  با اشاره به تأکیدات مکرر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره‌مندی مضاعف از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در انجام مأموریت های خطیر وزارت راه و شهرسازی به ویژه در نهضت ملی زمین و مسکن، طراحی زبست‌بوم پژوهش، نوآوری و فناوری در این راستا را از آخرین دستور کارهای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی معرفی کرد.

حیدری نظر به درخواست تعدادی از مشارکت کنندگان فناور و دانش‌بنیان در این نمایشگاه، نسبت به برگزاری جلسات مشترک کارشناسی در جهت رفع موانع پیش رو همچنین بهره‌مندی حداکثری از تجارب و پیشنهادهای قابل ارایه را از هفته آتی، تاکید کرد.

وی خواستار مشارکت جدی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای رفع محدودیت‌های کشور در صنعت ساختمان به ویژه در خصوص جلوگیری از هدررفت انرژی در بخش ساختمان کشور شد.

حیدری آمادگی جدی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در خصوص ایجاد بستر  مناسب برای تجاری سازی و تسهیل بازار طرح های موجه و موردتأیید در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان کشور را، اعلام کرد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از ۱۲ لغایت ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ برابر با ۳ تا ۶ اگوست ۲۰۲۳ از ساعت ۸ لغایت ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست و آمادگی بازدید علاقمندان این حوزه را خواهد داشت.