شناسهٔ خبر: 140892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جهت ارائه خدمات بهتر و رعایت حقوق مسافران عمومی:

صنوف مسافری گلستان ملزم به نظارت بیشتر در شرکت‌ها شدند

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان پیرو بازدیدهای میدانی از پایانه مسافری گرگان و بررسی کمی و کیفی خدمات به مسافران و در نشستی با صنوف مسافری استان، این تشکل ها را ملزم به رعایت حقوق و پاسخگویی مناسب به مسافران کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)،عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در نشست با صنوف مسافری استان گفت: حضور مستمر مدیر یا فرد پاسخگو در شرکت، تاکید بر صدور بلیط، استفاده از لباس فرم، بغل نویسی ناوگان اتوبوسی و نظارت بر عملکرد دلال ها تحت نظر شرکت از مهمترین مواردی است که پرداختن و رعایت آنها حقوق شهروندی مسافران را تامین می کند.

وی هدف از این اقدامات را، ارتقای وضعیت موجود بخش مسافری و جلب رضایت مردم بیان کرد.

تشکل های صنفی مسافری گلستان نیز در این نشست با برشمردن مسایل پیش روی شرکت ها، ناوگان و رانندگان بخش، اصلاح نرخ های مسافری را مهمترین راهکار رفع آنها برشمردند و گفتند که با اصلاح نرخ های کرایه؛ فعالیت های این بخش نیز توسعه می یابد.

۲۷۵۰ راننده فعال با حداقل میانگین سنی ۴۵ سال، ۷۰ شرکت حمل و نقل، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس، ۶۵۰ دستگاه مینی بوس و ۸۲۰ دستگاه سواری در بخش مسافری استان فعالیت دارند.