شناسهٔ خبر: 140919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تبیین فرهنگ علوی با توزیع کتاب رایگان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی

کتاب غدیر مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در آستانه دهه فرهنگی ترویج معارف نماز ۱۰۰ جلد کتاب با موضوع خطبه غدیر و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبیین سیره علوی بین کارکنان این اداره کل توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی «حامد عشایری» مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در آستانه دهه فرهنگی ترویج معارف نماز ۱۰۰ جلد کتاب با موضوع خطبه غدیر و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبیین سیره علوی بین کارکنان این اداره کل توزیع شد.

عشایری با اشاره به هم راستا بودن این اقدام با ایام دهه فرهنگی ترویج معارف نماز که از بیست و یکم تا سی ام ماه جاری نامگذاری شده است افزود: در راستای ترویج فرهنگ علوی و با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین کارکنان و خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، شورای فرهنگی این اداره کل اقدام به تهیه و توزیع ۱۰۰ جلد کتاب بین جامعه مخاطبان نموده است.

وی افزود: در دوران کنونی که نسل جوان و اقشار مختلف جامعه، متحمل هجمه‌های سنگین فرهنگی و تربیتی بسیار است، می‌توان با توسعه فرهنگ کتابخوانی بویژه با موضوعات علوی و مهدویت که دارای والاترین محتوا و مفهوم هستند، جامعه را به‌سمت تعالی با رویکرد اسلامی سوق داد.

عشایری اظهارداشت: با توجه به ظهور وسایل ارتباطی نوین همچون تلفن همراه و اینترنت و گفت و گوهای اینترنتیِ عمدتا بی هدف و بی برنامه، که بیشترین زمان را از قشر وسیعی از مردم می گیرد، توسعه و ترویج کتاب و کتاب خوانی امری ضروری به نظر می رسد، لذا امید می‌رود با اجرای این قبیل فعالیت های فرهنگی، ارتباط موثر مخاطبان با کتاب، شکلی قوی‌تر و تازه‌ به خود بگیرد.

وی در پایان برپایی خیمه فرهنگی کتاب، برگزاری نشست های هم اندیشیِ یکشنبه های علوی و سه شنبه های مهدوی، بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی و مساجد منتهی به مسیرهای طریق کربلا، مسابقه کتابخوانی نماز، برپایی نشست های معرفتی در راستای رفع شبهات نماز، محافل قرآنی کودک و نوجوان و ده ها برنامه متنوع و فرهنگی را از جمله برنامه های دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد.