شناسهٔ خبر: 140937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درگز خبر داد؛

لکه گیری، روکش آسفالت و تثبیت محور درگز به لطف آباد به طول ۳ کیلومتر

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای درگز رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان درگز از اجرای عملیات لکه گیری ، روکش آسفالت و تثبیت محور درگز به لطف آباد به طول ۳ کیلومتر در فصل بهار ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان ‌رضوی، هاشم بهمن یار رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان درگز اظهار کرد: با توجه به زیرسازی موجود در محور درگز به لطف آباد که فاقد استاندارهای لازم بوده، سالانه در چندین نوبت اقدام به تثبیت و روکش آسفالت در کیلومتر های مختلف محور مورد نظر الزامی است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیکی شهرستان درگز که به صورت شاهراه ترانزیتی به پایانه مرزی لطف آباد است جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای این اداره  اقدام به عملیات تثبیت جاده به عرض ۷ متر کرده است که با اجرای این طرح تا حدودی مخاطرات کاربران جاده ای برطرف خواهد شد اما اجرای اصولی آن نیازمند بازسازی کلی زیرسازی محور مورد نظر است.

مسئول اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان درگز افزود: با توجه به اینکه تردد و ترافیک شهرستان درگز بعد از محور اصلی درگز به قوچان در این مسیر باریک و نیاز به تعریض است، راههای روستایی بین راهی نیز در این محور نیازمند نصب چراغ روشنایی با توجه به تصادفات سالیان اخیر را مطالبه می کند.

بهمن یار در پایان با اشاره به حمل و نقل ناوگان ترانزیت در این محور افزود: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستگاه تریلی از سطح راههای شهرستان درگز جهت حمل محصولات به کشورهای همسایه تردد و ترافیک دارند و تاکنون نامه و پیگیری های متعددی در جهت پیش بینی و اجرای زیر ساخت ها و پیگیری لازم  انجام شده است.