شناسهٔ خبر: 140950 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در تنگه هرمز که احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز را به همراه دارد، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه فعال است.

این شرایط جوی روز دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی تا ۱۲متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر در تنگه هرمز (به ویژه درنواحی غربی)، خواهد شد و افزایش سرعت وزش باد شمال غربی در شمال و مرکز خلیج فارس نیز با حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه رخ می‌دهد.

روز سه شنبه نیز شاهد افزایش ارتفاع امواج و وزش باد در ساعات صبح تا ظهر در تنگه هرمز و مناطق شمال و مرکز خلیج فارس و در ساعات بعدازظهر و عصر در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهیم بود.

منطقه اثر این سامانه نیز تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و مناطق دور از ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس خواهد بود.

اثر مخاطره نیز اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری اعلاام شده است.

سازمان هواشناسی به خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد در کشتی‌های تجاری توصیه کرده است.