شناسهٔ خبر: 140952 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاور امور بانوان صورت گرفت؛

هم افزایی و همکاری میان معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی با اولویت‌بخشی حضور بانوان         

جلسه بانوان جلسه هم اندیشی نمایندگان بانوان معاونت‌های ستادی با موضوع هم افزایی و همکاری میان معاونت های وزارت راه و شهرسازی،برگزار شد و موضوعات همایش ملی تعالی بانوان، ارتقاء جایگاه بانوان، بانوان سرپرست خانوار و قانون جوانی جمعیت مورد اشاره قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه هم اندیشی نمایندگان بانوان معاونت‌های ستادی با موضوع هم افزایی و همکاری میان معاونت های وزارت راه و شهرسازی،برگزار شد.

این جلسه با حضور سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان و مشاورین اموربانوان معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، موضوعات مرتبط با بانوان شاغل در وزارتخانه را مورد واکاوی و بررسی قرار داد.

سیدجوادی در این نشست خطاب به مشاوران امور بانوان معاونت ها گفت: انتظار می‌رود گوش شنوا و زبان رسای بانوان معاونت مربوطه باشید و مسائل،مشکلات و مطالبات را منتقل کنید که این موضوع تسری پیدا می‌کند. 

همچنین عدالت جنسیتی، تقویت و ارتقاء جایگاه بانوان مطرح شد که پیرو تأکید وزیر راه و شهرسازی  سهم مدیریتی بانوان در این وزارتخانه دیده شود.

وی همچنین از همایش ملی بانوان وزارت راه و شهر سازی با رویکرد علمی در خصوص تعالی بانوان خبر داد و افزود: مقالات اخذ و پس از داوری، برگزیدگان در همایش تقدیر خواهند شد که کارگاه ها و پنل های تخصصی نیز با محوریت این موضوع در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

از سوی دیگر موضوع حجاب و عفاف نیز مطرح شد که زحمات تلاشگران این عرصه در غرفه وزارت راه و شهرسازی منعکس شود.

مشاور امور بانوان تصریح کرد: بانوان سرپرست خانوار در این وزارتخانه از ماه گذشته مبلغ ۱میلیون تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

همچنین پرداخت امور رفاهی خانم‌هایی که در مرخصی زایمان بودند از سرگیری شد و به مبلغ ۵ میلیون تومان هدیه فرزندآوری اعطاء شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگربه همکارانی که در موضوع قانون جوانی جمعیت در زمره متأهلین قرار گرفته بودند مبلغ ۱۰ میلیون تومان هدیه تخصیص داده شد.

همچنین بیان مشکلات معاونت ها از جمله مهد کودک و ورزش بانوان و تبدیل وضعیت همکاران از جمله نظرات نمایندگان بود. 

 مطابق آمار ۲۴۱ بانو در حوزه ستادی وزارت راه و شهرسازی شاغل هستند که حدود ۴۰ نفر در بخش مدیریتی پایه، میانی و ارشد حضور دارند.

امید است با مطرح کردن مشکلات بانوان در جلسات این‌چنینی و همچنین جلسات با مشاور امور بانوان شرکت‌های تابعه که ماهیانه برگزار می‌شود، نسبت به برطرف کردن مسائل و مشکلات حوزه بانوان در وزارت راه و شهرسازی تلاش شود.