شناسهٔ خبر: 140973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛

زمین باقیمانده طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تا پایان مرداد جاری تامین می شود

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در ۶۹ شهر استان تأمین شده، در ۲۱ شهر در مراحل نهایی و ۶ شهر بافیمانده تا پایان مرداد جاری تعیین تکلیف و اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی جهت واگذاری زمین های تامین شده به متقاضیان در حال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن استان که به ریاست نظری استاندار خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ۴۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی تامین شده که ۱۵ برابر اراضی تامینی الحاقی مسکن مهر است.

داعی درمورد پروژه های نیمه تمام مسکن مهر، گفت:تلاش بر این این است حداکثر تا پایان سالجاری این مساکن مهر تعیین تکلیف گردد.  

وی افزود: آماده سازی زمین برای ۶۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی با ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که در حال حاضر  ۴۵ سایت در حال آماده سازی است.

دبیر شورای مسکن استان گفت: بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن در حال پرداخت است.

داعی در ادامه درخصوص بازآفرینی شهری نیز افزود: عملکرد استان بر اساس درصد تحقق برنامه در کشور رتبه اول هستیم که بر این اساس اولویت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی را در این خصوص همراه با شرکت بازآفرینی شهری و وزارت راه و شهرسازی نوسازی مسکن اعلام کرد.

وی در پایان نیز گزارشات مربوط به جوانی جمعیت، سامانه اجاره بها و حبس زمین را به حاضران ارایه و در این خصوص به سوالات پاسخ گفت.

گفتنی است در ابتدای جلسه فرمانداران و شهرداران دو شهرستان سبزوار و بجستان در جلسه حاضر و عملکرد و برنامه های آتی را ارایه کردند.