شناسهٔ خبر: 140982 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در چهار ماهه ابتدای سال جاری ثبت شد؛

جابه‌جایی ۱۸۳ میلیون تن کالا از طریق جاده‎‌های کشور

حمل کالا مدیرکل دفترحمل و نقل کالا گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر ۱۸۳ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور جابه جا شد که این میزان کالای جابه جا شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر ۱۸۳ میلیون تن کالا از طریق جاده‎های کشور جابجا شد که این میزان کالای جابه جا شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در چهار ماهه اول سال جاری بالغ بر ۶.۵ میلیون تن بوده است.

حمداللهی توضیح داد:در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیتهای ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که میزان ۶۰.۳ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۳درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ شرایط جدید تاسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل کالا در خرداد ماه سال جاری، تعداد ۳۴۵ دستگاه ناوگان ملکی با میانگین عمر ۹ سال به نام شرکت‌های حمل و نقل کالا به بخش، اضافه شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۱۱ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۵ سال مشغول خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند.