شناسهٔ خبر: 140987 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیر کل راه آهن اراک با معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید شد؛

هماهنگی و هم‌افزایی در حزوه حمل بار و سرمایه‌گذاری در زیر ساخت ریلی

ایستگاه راه آهن اراک مدیرکل راه آهن اراک جذب بار و انتقال محموله‌های ریل پذیر از جاده به ریل را یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل دانست.

سعید ترکی مدیرکل راه آهن اراک در دیدار با معاون عمرانی استاندار، فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل غله استان کرمانشاه با بیان اینکه حمایت از تولید و توسعه اولویت راه آهن است، گفت: جذب بار و انتقال محموله‌های ریل پذیر از جاده به ریل از مهم‌ترین اهداف این اداره کل است.

ترکی ایمنی بسیار بالای ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای، مقرون به صرفه بودن از لحاظ هزینه، توقف‌های زمان‌بندی شده و معطلی کالا در ترافیک را از جمله مزیت‌های ریلی بار برشمرد.

وی همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی از لحاظ صوتی، زیرساختی و آلودگی هوا، کاهش هزینه و مناسب بودن برای جابه‌جایی کالای حجیم و یا ریل پذیر ،عدم نیاز به تعداد زیاد کارگران برای ارسال کالا را از دیگر مزایای ریلی جاب‌جایی بار نسبت به حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد.

مدیرکل راه آهن اراک در پایان ضمن تاکید بر هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی در حوزه حمل بار و سرمایه‌گذاری در زیر ساخت ریلی افزود:جذب بار از حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی یکی از راهبردهای اساسی حمل و نقل کالا در سطح ملی است که در جهت کاهش مصرف سوخت، تصادفات و هزینه استهلاک راه‌ها دارای اهمیت است.