شناسهٔ خبر: 141017 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

۱۷۰ آزمایش جدید و پیشرفته در سبد خدماتی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار گرفت

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با افزایش ۱۷۰ نوع آزمایش جدید و پیشرفته به سبد خدماتی شرکت، جمع خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه این شرکت به پروژه‌های عمرانی برای ارتقاء کیفی به ۶٧۵ نوع آزمایش فنی و مهندسی رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری که به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار و تجلیل از تلاش‌های خبرنگاران این حوزه برگزار شد گفت:  طی چند سال گذشته نقش آفرینی و تاثیرگذاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به لحاظ آزمایش‌های انجام شده، پیشرفت چشمگیری داشته به طوری که فقط در طی سال گذشته این شرکت موفق شد بیش از ۴ میلیون مورد آزمایش، فنی و تخصصی با هدف کنترل و ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی ملی، استانی و بخش خصوصی در سراسر کشور انجام و به ثبت برساند.

رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: ما در کشور هیچ گونه کمبودی به لحاظ استانداردها نداریم و مطالبه کیفیت از سوی مردم و مسئولین می‌تواند عمر مفید پروژه‌ها را در کشور افزایش داده و این موضوع می‌تواند هم در جهت حفظ منابع ملی تاثیرگذار باشد و هم می‌تواند محصول نهایی را در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی مقاوم‌‍‌تر کند.

وی با اشاره به اینکه توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از نیاز فنی کشور است، ادامه داد: طی ۲ سال گذشته شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شده است بیش از ۱۷۰  نوع آزمایش جدید را به سبد کاری خود در حوزه کنترل کیفیت در بخش پروژه های عمرانی و زیرساختی را در سطح استانداردهای جهانی ارائه  کند و با این توانمندی آمادگی حضور در بازارهای جدید و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه را داریم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درباره  اقدامات انجام شده در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در بحث طرح نهضت ملی مسکن به خصوص در حوزه مطالعات ژئوتکنیک و مسائل کنترل کیفی در استان های مختلف حضور موفق و گسترده‌ای داریم و در حال حاضر نیز سعی داریم روی بحث آزمایش‌های غیرمخرب و خدمات منحصربه فردی که امکان انجام از سوی سایر شرکت‌های وجود ندارد خدمات خاص  ارائه کنیم.

کیانپور با اشاره به در اختیار داشتن یک هزار و  ۲۰  نمایندگی ، شعبه و واحد محلی مستقر در سراسر کشور تصریح کرد: با توجه به توان نیروی متخصص فنی و تجهیزات و آزمایشگاه‌های در سراسر کشور قادر هستیم در کمتر از ۲ ساعت در محل پروژه‌هایی که به خدمات ما نیاز دارند حاضر شده و خدمات کنترل کیفی را ارائه کنیم که این خود یک نوع  پراکندگی و دسترسی موثر  به خدمات  در پروژه‌های سراسر کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه طی سال گذشته این شرکت موفق شده بیش از ۱۲۶ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار کند افزود: خوشبختانه در طی سه سال گذشته بیش از ۳۴۵ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی در غالب سمینار، وبینار و دوره‌های متنوع آموزشی و ارتقای دانش فنی به ناظرین دستگاه‌ها و کارشناسان شرکت ارائه کرده‌ایم  و امسال نیز برنامه‌ریزی مطلوبی برای ارتقای سطح دانش فنی کارکنان و ترویج علم و دانش برای به روز رسانی دانش فنی و مهندسی به جامعه مهندسی کشور و بیش از ۱۳۱ هزار نفر- ساعت برنامه‌ریزی شده است.

کیانپور درباره استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان گفت: در بحث جذب سرباز نخبه و نخبه‌های علمی و دانشگاهی ، درهای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  برای همکاری با نخبگان باز است و شرایط مناسبی در قالب تفاهمنامه و موافقتنامه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی منعقد شده تا از ظرفیت و دانش فنی این گروه از نخبه‌ها برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی بخشی از خدمات این شرکت را پایش و ارزیابی بیش از ۷۷۰۰۰ کیلومتر- خط از شبکه راه های شریانی اصلی و معابر درون شهری کشور در همکاری با ادارات کل راه و شهرسازی استانها ،سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری کلانشهرها  عنوان کرد و افزود: در ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور پایش‌های لازم انجام شد که این اقدام و بهره برداری از آن  باعث کاهش هزینه‌های نگهداشت جاده‌های کشور می‌شود و در آینده دوره پنجم این پایش سراسری نیز توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز خواهد شد.

کیانپور با بیان اینکه باید در پروژه‌های عمرانی  برای مقوله کیفیت و تضمین کیفیت برنامه‌ریزی شود، توضیح داد: در سال‌های گذشته به طور میانگین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک میلیون و ۴٠٠ هزار آزمایش را در سال انجام می داد و سال گذشته به حدود ٣ میلیون آزمایش رسیدیم و امسال برنامه رسیدن به ۴ میلیون آزمایش در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر ٧٠ هزار متر انواع حفاری مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است، گفت: در حال حاضر سهم ٢۵ درصدی از  بازار ژئوتکنیک داریم که تا ۵ سال آینده این عدد به ٣٠ درصد می‌رسد.

کیانپور تاکید کرد: البته ممکن است بسیاری از پروژه‌ها تایید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را دریافت نکنند، اما شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هیچ یک از پروژه‌ها کوتاهی نخواهد کرد.

کیانپور در ادامه بخشی از فعالیت‌های شرکت را انجام آزمایش‌های مرتبط با نوع خاک و تعیین ظرفیت های باربری و سایر مشخصات آن  برای احداث ساختمان  وانواع  سازه ها عنوان و تصریح کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همواره در ارایه خدمات مرتبط با وظایف خود در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

گفتنی است پیش از برگزاری نشست خبری خبرنگاران خبرگزاری ها و  رسانه‌های اقتصادی ، حوزه تخصصی راه  و شهرسازی و حمل و نقل  از توانمندی‌ها و بخش‌های مختلف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید و در پایان توسط مدیرعامل و معاون فنی و نظارت مهندسی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد  و سرپرست روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مناسبت نکوداشت روز خبرنگار تقدیر و تجلیل شدند.