شناسهٔ خبر: 141037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۴ درصدی حمل کالا در استان بوشهر

27 هزار تن گندم وارداتی از بندر بوشهر بارگیری شد معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از رشد ۱۴ درصدی حمل کالا از این استان به سایر نقاط کشور از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) مهدی شهابی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از رشد ۱۴ درصدی حمل کالا از این استان به سایر نقاط کشور از ابتدای سالجاری خبر داد.

شهابی گفت: در این بازه زمانی ۳ میلیون و ۲۴۱ هزار تن کالا در استان بوشهر جابجا شده که معادل ۲۰۵ هزار سفر است.

وی درخصوص میزان تغییرات جابجایی کالا در استان بوشهر از ابتدای سال نسبت به زمان مشابه خاطرنشان کرد: جابه‌جایی کالا در استان از نظر وزنی ۱۴ درصد و از نظر سفر ۱۱ درصد رشد داشته است که نوید رونق بیشتر فعالیت های این بخش را می دهد.

وی عمده ترین کالای حمل شده را محصولات شیمیایی (۵۰ درصد)، سیمان (۱۶ درصد) و محصولات کشاورزی (۱۲ درصد) ذکر کرد و افزود: بیشترین جا به جایی کالا از شهرستان های عسلویه، بوشهر و دشتستان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر یادآور شد: بیشترین مقصد جابجایی کالاهای استان نیز استان های تهران، خوزستان، اصفهان و فارس است.

شهابی تعداد شرکت های حمل بار دارای پروانه فعالیت در استان را ۱۶۰ شرکت برشمرد و ادامه داد: ۳هزار و ۳۰۰ راننده در بخش کالا آماده خدمات رسانی هستند.