شناسهٔ خبر: 141039 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

برقراری ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق و افزایش پلکانی آن در ایام اربعین

ببینید| نشست خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل درباره اقدامات انجام شده برای سفرهای اربعین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق خبر داد و گفت: در صدد افزایش پلکانی این پروازها در ایام اربعین هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری سفرهای اربعین که با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از عرصه‌های مجاهدت‌های سخت نظام جمهوری اسلامی ایران بخش خبر و رسانه در مواجهه با دنیای استکبار است.

محمدی‌بخش ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه افزود: در اربعین بزرگترین اجتماع بشری در طول سال ظرف ۲هفته شکل می‌گیرد که البته بزرگترین سانسور دنیای بشری هم برای این اجتماع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وسعت رزمایش جهان تشیع اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، در ایام اربعین ۳۸ هزار نفر و در سال ۱۴۰۱ ،۲۵۷ هزار نفر جابه‌جا شدند که احتمال می‌رود امسال روند فزاینده ای داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: امیدوارم امسال خدمات رسانی ایمن، کثیر و منظمی ارائه کنیم و با بهره گیری از تجربیات سال‌های قبل، بیشترین خدمت‌گزاری به زائران اباعبدالله الحسین صورت بگیرد.

به گفته محمدی بخش وضعیت ترمینال‌ها،حوزه‌های زیرساختی،گروه پروازی، پرنده‌ها و... رصد شده است و  هماهنگی با کشور عراق نیز انجام شده است.

در این راستا پروازهای بسیاری از فرودگاه‌های کشور به نجف و بغداد برقرار می‌شود در حالی‌که گرمای بالای ۵۰ درجه محدودیتی است که ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: مطابق ابلاغیه‌های مرتبط با ایام اربعین عمل می‌شود.

محمدی بخش با اعلام ۱۵۰ پرواز هفتگی به کشور عراق گفت: در جهت افزایش پلکانی آن ها تلاش می کنیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: همچنین مرکز کنترل فرماندهی را مثل ایام حج و ایام نوروز به صورت شبانه روزی هم در داخل کشور و هم در کشور عراق برقرار می‌کنیم تا خدمت رسانی شایسته ای به زوار ارائه کنیم.