شناسهٔ خبر: 141063 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

خروج کلیه شرکت های تابعه و وابسته به وزارت راه و شهرسازی از لیست واگذاری

نورایی مشاور حقوقی وزارت راه و شهرسازی گفت: با مصوبه اخیر هیئت واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، کلیه مجموعه‌های تابعه و وابسته به وزارت راه و شهرسازی که پیش‌تر با مصوبه هیئت وزیران برای قرار گرفتن در لیست گروه سوم پیشنهاد شده بود، از لیست واگذاری خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نورایی مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به ماموریت‌ها و کارویژه‌های شرکت‌ها، سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در اعمال برخی وظایف حاکمیتی و امور تصدی‌گرایانه‌ای که در حفظ استقلال و توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، با مصوبه اخیر هیئت واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، کلیه مجموعه‌های تابعه و وابسته به وزارت راه و شهرسازی که پیش‌تر با مصوبه هیئت وزیران جهت قرار گرفتن در لیست گروه سوم پیشنهاد شده بود، از لیست واگذاری خارج شد.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این خصوص صرفا دو  شرکت تراورس و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هم‌چنان از لیست خارج نشده است. در رابطه با این موارد هم،  پیگیری های لازم در حال انجام است. 

نورایی افزود: اصلاح اساسنامه و ساختار و ماهیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و تغییر سهم بهینه دولت در مورد شرکت تراورس از اقدامات مورد پیگیری جهت خروج این شرکت‌ها از لیست واگذاری است.