شناسهٔ خبر: 141064 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آسمان کدام استان‌ها امروز بارانی است؟

باران بارش باران ابر باران تابستانی امروز انتظار می‌رود فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها تشدید شده و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز شاهد ادامه رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان های «هرمزگان، جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس، نیمه شمالی سمنان، ارتفاعات استانهای مازندران، تهران و البرز» خواهیم بود.این سامانه سبب بارش رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت می شود که اثرات مخاطره آمیزی همچون «اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال» در پی دارد.

این شرایط برای روز سه شنبه در استان های «تهران، البرز، دامنه و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه شرقی قزوین، ارتفاعات سمنان، جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات شمال و شرق و غرب هرمزگان» انتظار می رود.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی و توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

«احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی» از دیگر توصیه ها سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو است.