شناسهٔ خبر: 141077 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مجمع نمایندگان استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

تکمیل ۳ طرح جاده‌ای استان کرمان تسریع می‌شود/تاکید بر تامین و آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن استان

نماینده در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر راه و شهرسازی بر تامین و آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن استان و تکمیل ۳ طرح جاده‌ای استان با همراهی سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مجمع نمایندگان استان کرمان برای تسریع در تکمیل  پروژه‌های حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی استان با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عصر امروز ۱۶ مرداد در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع احداث جاده زرند- کوهبنان از طریق قرارگاه سازندگی خاتم و تامین اعتبار اجرای طرح از طریق پیگیری اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری و بخش تعهدات معادن دستور پیگیر دادند. طول کلی این مسیر ۳۴ کیلومتر است که ۱۹ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد.

از دیگر موضوعات مورد بررسی پیگیری استفاده از شهرک‌های راه‌آهن و سازمان ملی زمین و مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بود که دستور مساعدت در این خصوص صادر شد.

تکمیل جاده کرمان-بافق و برگزاری مناقصه‌های بخش‌های باقیمانده جاده و همچنین تخصیص اعتبارات سفر رییس‌جمهور از دیگر موضوعات بود. در خصوص این مسیر جاده ای که طول کلی آن ۱۵۸ کیلومتر است و ۷۸ کیلومتر آن بهره‌برداری شده و ۱۴ کیلومتر در دست اجراست دستور مساعد صادر شد.

جدیت و پیگیری برای آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن و تامین باقیمانده اراضی موردنیاز در طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در شهر کرمان با پیگیری استانداری از جمله توافقاتی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

در این نشست همچنین در خصوص تکمیل محور کرمان-راور-دیهوک و افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده و تکمیل ۲۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال تصمیم گیری شد. طول کلی این پروژه ۱۸۸ کیلومتر است که ۷۲ کیلومتر آن در حال بهره‌برداری است و ۵۳ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد.

در این نشست، خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، نمایندگان شرکت فرودگاه‌ها، راهداری استان حضور داشتند.

همچنین نمایندگان استان کرمان؛ زاهدی نماینده کرمان، حسن‌پور نماینده سیرجان، اعظمی ساردویی نماینده جنوب کرمان، محمدی نماینده بافق، پورابراهیمی نماینده کرمان، شریعتی نماینده زرند در این نشست به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و برای رفع مشکلات استان بحث و تبادل نظر کردند.