شناسهٔ خبر: 141081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دشتستان خبر داد؛

برگزاری جلسه شورای مسکن دشتستان با محوریت شتاب بخشی به اجرای نهضت ملی مسکن

جلسه شورای مسکن برازجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار و با حضور سرپرست معاونت امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضاء در سالن جلسات فرمانداری برازجان با رویکرد و محوریت شتاب بخشی به اجرای نهضت ملی مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان در ابتدا جلسه ضمن خوش آمد گویی خدمت حاضرین در جلسه به ارائه آمار و گزارشات آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان پرداخت و اظهار کرد: هدف ما خدمت به قشر آسیب پذیر جامعه  وکمک به خانه دار شدن این قشر است و اقداماتی که تاکنون انجام پذیرفته در همین راستا است.

هوائی افزود: براساس اقدامات انجام شده در شهرستان دشتستان تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: از این تعدادثبت نامی۱۰۵۵ نفر آن مربوط به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

 او با تاکید براینکه دستگاههای متولی می بایست اقدامات خود را در بخش های مختلف افزایش دهند گفت: با همکاری این دستگاهها شاهد پیشبرد این طرح در سطح شهرستان خواهیم بود، چون این طرح یک فرصت خوب برای خانه دار شدن مردم است که فراهم گردیده و تعامل دستگاهها یک امر ضروری است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در ادامه بیان کرد: یکی از پروژه‌ های مهم نهضت ملی مسکن، پروژه  ۳۳۶ واحدی در شهر برازجان است که در حال انجام تشریفات قانونی است که بزودی عملیات کلنگ زنی  این پروزه انجام خواهد گرفت.

هوائی ضمن اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا خواستار تقویت برق کارگاهی پروژه ۳۴۰واحدی برازجان شدند تا این موضوع باعث تعطیلی کار اجرایی پروژه نشود.

در ادامه این جلسه، رادمنش سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ضمن اعلام آمادگی هر نوع همکاری و پیگیری، اجرای این طرح ملی را از برنامه های اولویت دار خود دانستند و افزودند: از هیچ گونه تلاشی در جهت تحقق اهداف این طرح مهم دریغ نخواهند کرد و خواستار ارائه گزارشات به صورت مستمر در خصوص موانع ومشکلات این طرح درشهرستان دشتستان شدند.

احمد بنافی فرماندار دشتستان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به عظمت و حجم بالای آن نیازمند هماهنگی های دقیق، برنامه ریزی شده و منضبط بین دستگاههای اجرایی است.

بنافی افزود: این طرح نیازمند عزم جدی جهت شتاب گرفتن در روند اجراست که این مهم می بایست با هماهنگی بین دستگاههای اجرایی تحقق یابد.

وی اظهارکرد: آمار طرح تسهیلات خود مالکی در شهر برازجان را قابل قبول ندانسته  و ضمن ابراز نارضایتی از وضع موجود خواستار عزم جدی دستگاهها جهت اطلاع رسانی بیشتربین عموم شدند.

فرماندار دشتستان همه دستگاهها را در حوزه و وظایف و اختیارات خود مکلف به اطلاع رسانی بیشتر در سطح شهر نموده و گفت: انتظار می رود در جلسه آتی شاهد پیشبرد عملکردی درسطح شهرستان در ارتباط با پرداخت تسهیلات خود مالکی باشیم.

وی به بسته تشویقی ۱۹ گانه دولت در  بافت های فرسوده شهری اشاره کرده و افزود: انتظار می رود پروانه های نوسازی این سه شهر افزایش و رشد بیشتری داشته باشد تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بنافی همه بخشداران و شهرداران مکلف نمودندکه جهت شناسایی اراضی مناسب مبنی بر اجرای هر چه سریعتر این طرح نهضت ملی مسکن اقدام نمایند چرا که این طرح نهضت ملی مسکن یک گام اساسی، موثر و مهم در جهت پاسخگوئی به نیازهای اساسی مردم است و شتاب بخشی به این طرح در اولویت ماست.

 او گفت: جلسات شورای مسکن شهرستان باید بصورت هر دو هقته یکبار  تشکیل شود چرا که این طرح از اولویتهای مهم و اساسی دولت سیزدهم بوده و انتظار می رود با ایجاد همدلی و تعامل شاهد پیشرفت هر چه سریعتر این طرح باتوجه به نیاز اساسی مردم شهرستان باشیم.