شناسهٔ خبر: 141087 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

خداحافظی با سامانه قدیمی کمک‌ناوبری ILS فرودگاه مشهد پس از ۲۶ سال

پروژه فرودگاه مشهد سامانه قدیمی کمک ناوبری ILS-DME فرودگاه مشهد، پس از ۲۶ سال فعالیت به کار خود پایان داد و در این میان نصب سامانه جدید ILS-DME فرودگاه مشهد از پیشرفت چشمگیری برخوردار است که نصب فیزیکی ۱۰۰ درصدی، صورت گرفته و سیستم آماده تنظیمات اولیه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سامانه قدیمی کمک ناوبری ILS-DME فرودگاه مشهد پایانی پر افتخار برای خود ثبت کرد.

سرویس ایمن هوانوردی سامانه قدیمی کمک‌ناوبری فرودگاه مشهد، ۱۶ مردادماه پس از ۲۶ سال فعالیت، رنگ خاموشی به‌خود گرفت درحالی که نصب سامانه جدید ILS-DME فرودگاه مشهد از پیشرفت چشمگیری برخوردار است و ضمن نصب فیزیکی ۱۰۰ درصدی، سیستم آماده تنظیمات اولیه بوده و پس از چک پروازی در آینده‌ای نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود تا در روزهای گرم و سرد سال، یاری‌گر متخصصین ATSEP در نشست و برخاست ایمن پروازهای مسافران و زائران رضوی باشد.

گفتنی است، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در بازه زمانی خاموشی سیستم ILS و راه‌اندازی سیستم جدید از طرح‌های پروازی DVOR/DME و دیگر سیستم‌های ناوبری استفاده کرده و در امنیت کامل نشست و برخواست خواهند کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، نصب سامانه سامانه جدید ILS-DME با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد در شرایط مه‌، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی و فرود پروازها، به کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها کمک شایانی می‌کند.