شناسهٔ خبر: 141098 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش‌های رگباری همراه با وزش باد و گردوخاک در بیشتر استان‌های کشور

باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های رگباری همراه با وزش باد و گردوخاک در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد پرداخت و گفت:  امروز در دامنه‌های البرز مرکزی مثل مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری در برخی ساعات رگبار پراکنده باران و گاهی رعدو برق و وزش باد شدید و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز در ارتفاعات جنوب شرق فارس، هرمزگان و جنوب کرمان بارش رگباری پراکنده همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته رفیعی روز چهارشنبه هم بارش‌ها در ارتفاعات البر مرکزی با شدت کمتری ادامه خواهد داشت اما همچنان در چهار محال و بختیاری، ارتفاعات جنوب و غرب اصفهان، مناطقی از شمال و جنوب استان فارس  وارتفاعات هرمزگان بارش‌ها همراه با وزش باد شدید ادامه خواد داشت.

وی افزود: از روز پنجشنبه تا روز شنبه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان هم احتمال بارش وجود دارد و در سایر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: در نیمه عربی کشور هم روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی پدیده دیگر را وزش باد شدید دانست که طی ۵ روز آینده برای مناطق شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البر مرکزی پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات سبب گردوخاک خواهد شد.

وی ادامه داد: آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان طی این چند روز مواج و متلاطم خواهد بود و با توجه به وزش باد شدید این منطقه سبب افزایش ارتفاع موج می‌شود که فعالان دریایی و صیادان باید توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هشدار نارنجی برای بارش در این مناطق ذکر شده هم صادر شده که برای امروز در تهران البرز و ارتفاعات سمنان و دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه شرقی قزوین، مناطق جنوبی کشور، جنوب شرق فارس، دامنه‌ها و ارتفاعات شمال شرق و غرب استان هرمزگان این بارش رگباری سبب آب گرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودحانه‌های فصلی و برخورد صاعقه خواهد شد و هموطنان باید توجه لازم رادر این مناطق داشته باشند.