شناسهٔ خبر: 141125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد؛

ظرفیت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تهران

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از امکان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)؛ حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد که در شهر تهران ۲۳۰ هزار پلاک فرسوده و ناکارآمد وجود دارد که البته شامل محدوده بافتهای تاریخی نیز هست، متوسط تولید مسکن از یک پلاک فرسوده پنج واحد مسکونی است و پیش بینی می شود در ۲۳۰ هزار پلاک فرسوده تهران امکان تولید یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: می بایست همه مدیران شهری، انبوه سازان، صنعتی سازان، سازندگان متبحر در بافتهای فرسوده از تسهیلات ۱۹ بندی مشوقانه بافتهای فرسوده استفاده کنند، شهرداری تهران نیز نهایت تخفیف را به جهت گرفتن پروانه در بافت اعمال کند تا دولت بتواند ظرفیت ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن را به درستی در بافت فرسوده هدایت کند.

جنتی گفت: در حال حاضر مشارکت کنندگان یا صاحبان ملک یا سازندگان می توانند از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند تا چهره شهر زیبا و تازه شده و ایمنی و امنیت زندگی در شهر تهران افزایش یابد.

وی در پایان گفت: تجربه ورود بخش خصوصی به بخش مسکن تجربه برد هم برای متقاضی و هم سرمایه گذار است و سبب می شود تمام ظرفیتهای قانونی جهش تولید مسکن فعال شود.