شناسهٔ خبر: 141251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

۴۶۹ بازرسی مشترک از مشاورین املاک اردبیل / پلمپ ۲ واحد غیر مجاز

۴۶۹ بازرسی مشترک از مشاورین املاک اردبیل / پلمپ ۲ واحد غیر مجاز مشاور املاک معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : با هدف ساماندهی مشاورین املاک ۴۶۹ بازرسی مشترک با همکاری دستگاههای نظارتی در سطح اردبیل انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، با هدف ساماندهی بنگاه های مشاورین املاک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، نماینده وزارت راه و شهرسازی در دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شمالغرب کشور، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل و مدیرکل دفتر فنی استاندار جلسه کار گروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اردبیل در استانداری اردبیل برگزار شد.

محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه گفت: با هدف ساماندهی، پیشگیری و مقابله قاطع با تخلفات صنفی بنگاه های مشاورین املاک بازرسی و بازدیدهای مشترک با همکاری دستگاههای نظارتی در حال انجام است.

وی گفت: تعداد یک هزار و ۲۴ بنگاه مشاور املاک در سطح استان اردبیل دارای پروانه کسب و ۳۲۴ واحد نیز در حال صدور پروانه بوده و۲۸۰ واحد فاقد مجوز و پروانه فعالیت است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از جریمه نقدی ۵ میلیارد ریالی بنگاه ها و مشاورین املاک متخلف خبر داد و افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده به تعداد ۴۶۹ بازرسی مشترک با همکاری دستگاههای نظارتی، نسبت به ایجاد گشت های ساماندهی بنگاه های مشاور املاک اقدام و ۵۵ مورد نیز پرونده تخلفاتی تشکیل یافته که ۲ مورد واحد غیر مجاز در این زمینه پلمپ شده است.

حسین زاده به برخورد به موقع با متخلفین این امر ، افزایش نظارت بر بازار اجاره بهای مسکن و کمک به ساماندهی بازار مسکن در راستای نظارت موثر بر عملکرد بازار املاک و لزوم شناسایی بنگاه ها و دفاتر مشاورین املاک فاقد مجوز کسب تاکید کرد.

گفتنی است که اعضای این کارگروه به اتفاق نماینده وزارت راه و شهرسازی در دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شمالغرب کشور با حضور در سطح شهر اردبیل نسبت به بازرسی و ایجاد گشت مشترک از مشاورین املاک اقدام و ۶ مورد نیز پرونده تخلفاتی تشکیل یافت.