شناسهٔ خبر: 141257 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

خبرنگاران مظهر توانمندی حرفه‌ای، جسارت، دانش و آگاهی اند

خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار گفت: این روز در تقویم ایران به نام مردان و زنانی ثبت شده است که مظهر توانمندی حرفه‌ای، جسارت، دانش، آگاهی و مسئولیت‌پذیری هستند و به عنوان صدای رسای مردم و آیینه تمام نمای اقدامات دولت نقش کلیدی در آگاهی بخشی به عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

در پیام خادمی آمده است: "دنیای امروز دنیای آگاهی، سرعت و شفافیت است و رسانه ای موفق است که بر این پایه ها بنا شده است و مسئولیت سنگین فعالان رسانه ای نیز در همین بسترتعریف می شود. خبرنگاران با نگاه تیزبین خود چالش ها و نارسایی ها را می بینند و راهکارهای سازنده را با تکیه بر نظرات کارشناسانه ارایه می دهند.

شاید مهمترین رسالتی که بر دوش خبرنگاران در رسانه ها است ایجاد اعتماد در میان مردم است و افراد جامعه با توجه به کثرت اخبار و سرعت انتقال اخبار به رسانه ای اعتماد می کنند که هدف آن روشنگری همراه با نقد منصفانه است. امروز هوش رسانه ای مخاطبان به اندازه ای است که زمان خود را صرف گشتن در میان انبوه اخبار در رسانه های مختلف نمی کنند و چکیده اخبار را از طریق رسانه ای که به صحت و سقم اطلاعات آن ایمان دارند دنبال می کنند.

در عصر دیجیتال به سبب پیشرفت های شگرف در حوزه فناوری‌های نوین، خبرنگاران علاوه بر تسلط در حوزه اخبار در خصوص وسایل ارتباطی و نحوه انتشار اخبار نیز مهارت دارند و این ها همگی نشان از وظایف خطیر و مسئولیت های سنگین خبرنگاران دارد.

امروز فرصت مغتنمی است که از عزم راسخ، تعهد بی بدیل، پایداری و همت شما عزیزان به عنوان طلایه داران جایگاه والای اندیشه و اندیشیدن یاد شود، شمایی که بازتاب اقدامات مثبت دولت در رسانه های خود را مهمترین راه ایجاد فضای امید در جامعه می دانید.

اینجانب ضمن تقدیر از تلاش های جامعه رسانه ای کشور و تشکر از خبرنگاران ارجمند در رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و خبرگزاری ها در راستای پوشش اخبار ساخت وتوسعه بزرگراه ها، راه آهن و آزادراه های کشور، توفیق روز افزون شما عزیزان متعهد را از درگاه خداوند خواستارم."