شناسهٔ خبر: 141258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث پل های باکسی امرغان توس مشهد و چنارک در محور مشهد - میامی

اداره نگهداری ابنیه راهها رئیس اداره نگهداری ابنیه راهها از شروع عملیات اجرایی احداث پل باکسی امرغان توس مشهد و چنارک در محور مشهد - میامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مصطفی امیری رئیس اداره نگهداری ابنیه راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در تردد اهالی روستای امرغان و سایر روستاهای همجوار، ارتقاء آبنمای موجود به پل باکسی در برنامه کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفت. 

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۶۴ عدد باکس ۲ متری به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال خریداری و به محل حمل گردید و اخیرا قرارداد اجرای آن به مبلغ اولیه ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی با پیمانکار منعقد شده که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راهها افزود: با توجه به وقوع سیلاب در سال گذشته و حادثه تلخ واژگونی خودروی زوار عراقی در محل آبنمای چنارک واقع در محور مشهد - میامی، ارتقاء آبنمای موجود به پل باکسی در برنامه کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.

امیری خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط مهندسین مشاور محل فوق نیاز به پل ۴ دهانه ۴ متری داشته که بدلیل لزوم تسریع در انجام عملیات ، طراحی بر اساس باکس انجام و تعداد ۴۸ عدد باکس ۳*۴ به ارزش ریالی ۱۹ میلیارد ریال خریداری و به محل مورد نظر حمل گردید و همزمان قرارداد اجرای آن به مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی با پیمانکار منعقد گردید که عملیات اجرایی آن از تاریخ ۱۳ مرداد ماه انجام و حداکثر ظرف مدت سه ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.