شناسهٔ خبر: 141269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات حفاظتی اسکراب سیل در ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های فرعی خراسان رضوی

اجرای عملیات اسکراب سیل در استان خراسان رضوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی اسکراب سیل بیش از ۲۰۰ کیلومتر از رویه راه‌های استان خراسان رضوی با هزینه پانصد میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، علیرضا خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اسکراب سیل یک روش برای ترمیم و بهبود وضعیت روسازی آسفالت است. در این روش یک لایه نازک از قیر بر روی سطح آسفالت پاشیده می‌شود و سپس با استفاده از یک جارو، قیر به داخل ترک‌ها و شکاف‌های سطح آسفالت نفوذ می‌کند. این کار باعث می‌شود که سطح آسفالت صاف و یکدست شود و مقاومت آن در برابر آب و هوا افزایش یابد.

وی در همین راستا افزود: اسکراب سیل یک روش نسبتاً ارزان برای ترمیم روسازی آسفالت است و می‌تواند عمر مفید آن را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین این روش باعث می‌شود که سطح آسفالت ایمن‌تر شود و احتمال وقوع حوادث رانندگی کاهش یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از محاسن و مزایای اجرای عملیات اسکراب سیل؛ ارزان‌تر بودن از سایر روش‌های ترمیم روسازی آسفالت، افزایش عمر مفید روسازی آسفالت، بهبود ایمنی جاده، کاهش احتمال وقوع حوادث رانندگی، بهبود ظاهر جاده نام برد و اشاره کرد: این روش موثر برای ترمیم روسازی آسفالت ، می‌تواند مزایای زیادی را برای کاربران جاده‌ها به همراه داشته باشد.

خجسته خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی اسکراب سیل در حال حاضر در حال انجام است و تا پایان سال جاری در بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های فرعی استان خراسان رضوی انجام و به پایان خواهد رسید.

وی در پایان از رانندگان خواست تا در هنگام عبور از مناطقی که در حال عملیات اسکراب سیل هستند، با احتیاط بیشتری رانندگی کنند و از سرعت غیرمجاز خودداری کنند.