شناسهٔ خبر: 141292 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز پروازهای اربعین از ۲۷ مردادماه/ آمادگی شهر فرودگاهی برای میزبانی از ۲۵۰ هزار زائر اربعین

سعید چلندری از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته می‌توان به آغاز پروازهای اربعین از ۲۷ مردادماه، آمادگی شهر فرودگاهی برای میزبانی از ۲۵۰ هزار زائر اربعین،معرفی فرودگاه‌های برتر کشور در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی،افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی ظرفیت خدمت‌رسانی هما در ایام اربعین،برقراری ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق و افزایش پلکانی آن در ایام اربعین و انجام روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور از مهم‌ترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی ظرفیت خدمت‌رسانی هما در ایام اربعین

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی ظرفیت خدمت‌رسانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و آمادگی کامل آن برای ایام اربعین خبر داد.

برقراری ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق و افزایش پلکانی آن در ایام اربعین

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق خبر داد و گفت: در صدد افزایش پلکانی این پروازها در ایام اربعین هستیم.

آمادگی ۲۵ فرودگاه کشور برای انجام سفرهای اربعین

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رفع نواقص فرودگاه‌ها برای سفرهای اربعین امسال خبر داد.

تعلیق فعالیت پروازی وسایل پرنده فوق سبک

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق فعالیت پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی، گردشگری و شخصی به‌دلیل گرمای هوا خبر داد.

افزایش پروازهای فوق‌العاده فرودگاه ایلام در ایام اربعین

 مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی بازدید از فرودگاه شهدای ایلام و رصد زیر ساخت‌های این فرودگاه از افزایش پروازهای فوق‌العاده فرودگاه ایلام در ایام اربعین خبر داد.

انجام روزانه ۱۲۰۰ پرواز در کشور

وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از عوامل اجرایی عملیات حج ۱۴۰۲ گفت: صنعت هوانوردی صنعتی فناورانه و مردم پایه است که با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد شهروندان رصد می‌شود که در این راستا افزایش ناوگان هوایی در برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

معرفی فرودگاه‌های برتر کشور در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی

دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های اصفهان، مهرآباد و شیراز را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در تیر ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

رویکرد اخلاق‌مداری در چشم انداز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران/ خدمت‌رسانی شایسته در عملیات اربعین

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در همایش هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور از جریان رویکرد اخلاق‌مداری در چشم انداز آینده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، خبر داد و هدف از تشکیل جلسه را آمادگی لازم برای خدمت رسانی شایسته در عملیات اربعین دانست‌.

آغاز پروازهای اربعین از ۲۷ مردادماه

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور از آغاز عملیات اربعین از ۲۷ مردادماه خبر داد و گفت ایام عملیات نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

راه اندازی سامانه استریپ الکترونیکی EFSS در برج مراقبت ‌فرودگاه زاهدان

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان مجموعه اقدامات اخیر فرودگاه زاهدان را برشمرد و به راه اندازی سامانه استریپ الکترونیکی EFSS در برج مراقبت ‌فرودگاه زاهدان و مکانیزاسیون فضای سبز فرودگاه اشاره کرد.

ترمینال سلام نماد فرهنگ اسلامی - ایرانی در صنعت فرودگاهی کشورهای اسلامی می‌شود/ آمادگی شهر فرودگاهی برای میزبانی از ۲۵۰ هزار زائر اربعین

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از برنامه ریزی برای تبدیل ترمینال سلام به نماد فرهنگ اسلامی ایرانی در صنعت فرودگاهی کشورهای اسلامی خبر داد.

وارسی پروازی دو فرودگاه مرزی انجام شد

رئیس مرکز وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های مرزی غرب کشور، از وارسی پروازی دو فرودگاه مرزی سنندج و ایلام خبر داد.