شناسهٔ خبر: 141315 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان نجف آباد؛  

مشکلات اجرایی پروژه‌های راهسازی و مسکونی شهرستان نجف آباد تعیین تکلیف شد

سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان نجف آباد در سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان نجف آباد و مطابق با مصوبات اخذ شده در جلسه شورای مشترک اداری استان و شهرستان، مشکلات اجرایی پروژه های راهسازی و مسکونی این شهرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ همزمان با سفر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به شهرستان نجف‌آباد، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان با همراهی جمعی از معاونین و روسای ذیربط به این شهرستان عزیمت کردند.  

بازدید از پروژه‌های عمرانی و طرح نهضت ملی مسکن، برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، گفتگوی بدون واسطه با مردم شهرستان نجف آباد و حضور در شورای اداری مشترک استان و شهرستان بخش‌هایی از برنامه‌های این سفر یک روزه بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان و گفتگو با عوامل اجرایی این طرح، از نزدیک در جریان وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت و در نشستی با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و مشاور پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نجف‌آباد، مشکلات اجرایی را مورد بررسی قرار داد و برای رفع موانع راهکارهایی ارائه شد.  

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن نجف‌آباد بیان کرد: این پروژه در زمینی به زیربنای بیش از ۹۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع در قالب ۱۷ بلوک بصورت اسکلت بتی در دست اجرا است که تعداد سقف در هر بلوک ۶ یا ۷ سقف است.  

قاری‌قرآن در خصوص مباحث مطرح شده در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: در این نشست ۹ دستورکار ویژه موضوعات مرتبط با راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات مختلفی اخذ شد که از جمله مهمترین این مصوبات می توان به برنامه ریزی تامین منابع مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی این شهرستان اشاره کرد.  

وی با بیان اینکه مشکلات اجرایی و مباحث اعتباری پروژه احداث باند دوم سه راهی مهردشت به حسین اباد – افجان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این پروژه که از سه راهی مهردشت تا سه راهی افجان در حوزه شهرستان تیران و کرون ادامه دارد به طول ۳۳ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان نجف آباد قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: مطالعات قطعه اول واقع در حوزه نجف آباد به طول ۸ کیلومتر انجام شده و با انعقاد قراردادی به مبلغ ۱۷۸میلیارد ریال در مرحله اجرای عملیات خاکبرداری و خاکریزی توسط پیمانکار است، تکمیل قطعه اول این پروژه ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و برای تکمیل قطعه دوم به طول ۱۲ کیلومتر به اعتباری در حدود ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.  

وی با بیان اینکه در این جلسه مبحث آزاد سازی اراضی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف شد، عنوان کرد: در شهرهای دهق، علویجه و گلدشت تامین زمین انجام شده که در مراحل تهیه طرح تفکیکی و اماده سازی است، همچنین مطابق با مصوبات شورای مسکن استان، تامین زمین برای متقاضیان شهر های جوزدان و کهریز سنگ در شهرهای مجاور (نجف اباد و گلدشت) انجام می شود.  

قاری‌قرآن افزود: در نجف‌آباد حدود ۴ هزار نفز متقاضی حائز شرایط وجود دارد که تامین زمین برای ۵۷۷ نفر انجام شده و پیشنهاداتی برای تامین مابقی اراضی مورد نیاز ارائه شده است.  

وی از دیگر مباحث مطرح و بررسی شده در این جلسه به تکمیل مدرسه شهید حقیقی در بافت فرسوده صالح آباد اشاره کرد و گفت: این مدرسه از پروژه های مصوب در بافت فرسوده نجف اباد (محله صالح اباد) به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع است که ساخت آن تا مرحله سفتکاری و نما توسط خیر انجام شده و در مجموع این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جهت اتمام آن نیاز به هفت میلیارد تومان اعتبار است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهرهای گلدشت و جوزدان ابلاغ شده است عنوان کرد: مشکلات مرتبط با طرح تفصیلی سایر شهرهای شهرستان نجف آباد در نشست مشترک شورای اداری استان و شهرستان تعیین تکلیف شد.  

گفتنی است: در این جلسه موضوعاتی شامل ساماندهی پیست موتور سواری نجف اباد، تخصیص زمین به شرکت‌های دانش بنیان، آزاد سازی اراضی برای ارامستان و ... نیز مطرح و پس از بررسی در رابطه با آن اتخاذ تصمیم شد.