شناسهٔ خبر: 141325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی ۱۲ دستگاه شتابنگار نسل چهارم در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

قهرمانی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ دستگاه شتابنگار نسل چهارم در شهرستان‌های این استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، علی قهرمانی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در جلسه جانمائی واجرای فونداسیون شتابنگار در شهر ربط سردشت اظهار کرد: با این حساب تعداد شتابنگار نسل چهارم ( هشدار سریع و پاسخ سریع) به ۳۱ دستگاه در سطح استان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تهیه، نصب و راه اندازی شتابنگار در شهرستان های میرآباد و ربط سردشت با هدف تکمیل شبکه شتابنگاری استان نیز در اولویت است. 

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: فونداسیون شتابنگارها در شهرهای ربط و میرآباد تا پایان مرداد اجرا و از شتابنگار های نسل چهارم برخط ( هشدار سریع و پاسخ سریع) در شهرهای مذکور نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

قهرمانی با تاکید بر همکاری مسئولان شهرستان‌ها در این خصوص افزود: با توجه به لرزه‌خیزی استان و وجود گسل‌های فعال و همچنین لحاظ توپوگرافی استان و اهمیت امدادرسانی به پوقع به آسیب دیدگان در زمان وقوع زلزله تکمیل شبکه شتابنگاری لازم الاجرا بوده است.

وی بر خط بودن را از ویژگیهای این دستگاهها با فناوری نسل چهارم به صورت دیجیتالی با حساسیت بالا عنوان کرد و افزود: با استفاده از این دستگاه ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام می شود.

وی اضافه کرد: با این اطلاعات، شتاب و بزرگی زلزله را می توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می تواند با دستگاههای اطراف ارتباط یافته و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک می کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین نموده و اکیپهای امدادرسان را به مسیرها روانه سازد.