شناسهٔ خبر: 141342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ویژه نظارت بر فروش بلیت سفرهای تابستانی خراسان جنوبی

حاجی صفری.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان ازنظارت بر فروش بلیت شرکتهای حمل و نقل مسافر تا پایان سفرهای تابستانی در قالب طرح ویژه نظارت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و عدم مراجعه حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir  فراهم شده است.

وی همچنین به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت های شرکت های حمل و نقل مسافر و به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر اشاره کرد.

حاجی صفری تصریح کرد: مطابق ضوابط، شرکت های حمل و نقل مسافر استان جهت سهولت و دسترسی صدور بلیت حداقل ۸۰ درصد ظرفیت سرویسهای اتوبوسی خود را در مسیرهای برون استانی از طریق سایت ها و آپ های اینترنتی و موبایلی طرف قرارداد شرکتهای حمل و نقل به فروش می رسانند.

وی تاکید کرد: بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس جهت پیش فروش بلیت توسط شرکت های حمل و نقل مسافر در سامانه های مورد اشاره نیز لحاظ می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: شرکتهای حمل و نقل با بهره مندی از تمام توان ناوگان در اختیار جهت مقاصد با تقاضای بالا نسبت به ارائه سرویس فوق العاده اقدام می کنند.

حاجی صفری تاکید کرد: تمهیدات پیشگیرانه از قبیل بررسی میزان استفاده از سرویسهای دربستی، کنترل و نظارت سیستمی با بهره مندی از سامانه داپ و سیستم کنترل صورت وضعیت در دستور کار جدی قرار دارد.

وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد کلیه شرکتهای حمل و نقل مسافر تا پایان سفرهای تابستانی در قالب طرح ویژه نظارت موثر انجام و برخورد جدی و موثر با تخلفات مورد بحث از طریق برگزاری کمیسیون مربوطه اجرا می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین از درج Qr-code بر روی بلیت های صادره شرکت های حمل  نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات خبرداد و خاطرنشان کرد: همچنین سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها دراستان خواهد بود.