شناسهٔ خبر: 141344 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس هواشناسی از بارش‌های رگباری باران در استان‌های کرمان، سیستان وبلوچستان، فارس و هرمزگان طی امروز و فردا خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز و فردا بارش‌ها در نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و هرمزگان به ویژه در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها به شکل رگباری خواهد بود و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی مشاهده می‌شود.

رفیعی گفت: طی پنج روز آینده در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار خواهیم داشت و در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید می‌شود که سبب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خواهد شد.

وی افزود: این شرایط در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل از شدت بیشتری برخوردار است.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: طی ۳ روز آینده آب‌های شرقی دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود و افزایش ارتفاع موج در این منطقه خواهیم داشت.

رفیعی آسمان تهران را برای امروز صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در برخی ساعات وزش باد رخ می‌دهد و کمینه دمای پایتخت ۳۶ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.