شناسهٔ خبر: 141358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم تکریم رئیس حراست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مطرح شد:

۹۰ درصد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان اجرامی‌شود

اصغراسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پالایش پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت مستمر و منظم انجام می‌شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی روز چهارشنبه در آئین تکریم رئیس سابق حراست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و معارفه رئیس جدید حراست این اداره کل در محل راه و شهرسازی استان، گفت: مهندس خلیلی رئیس سابق حراست اداره کل راه و شهرسازی استان یک شخصیت بسیار ستودنی بودند و در اخلاق مداری برای همه الگو هستند.

وی ابراز کرد: در مدت فعالیت ارزنده مهندس خلیلی در این اداره کل برنامه‌ها روند سریع خود را طی کرده و با کمترین چالش مسائل حل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکنون همراهی خوبی از سوی مدیر حراست اداره کل با ما بوده  و در رفع مشکلات تدابیر خوبی را اتخاذ کردند و مشاوره‌های خوبی دادند و امیدوارم با توجه به تجربیاتی که دارند همچنان راهنما و همراه ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باشند.

اسماعیلی گفت: توانمندی و صداقت مهندس خلیلی باعث ماندگاری وی در این اداره کل شد و در تمام شرایط در کنار ما بودند و هدایت و راهنمایی می‌کردند و یکی از نیروهای خلاق بودند.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک طرح بسیار بزرگی است و باید همراهی لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد، افزود: دستگاه‌های حمایتی در استان شرایط را درک می‌کنند و حمایت لازم را از ما دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تحقق شعار دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و تاکنون استان زنجان در اجرای پروژ های طرح نهضت ملی مسکن پیشرو بوده است، گفت: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است.

اسماعیلی بیان داشت: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده و عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده که از این تعداد ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان زنجان آغاز شده و هزار و ۵۰۰ واحد هم در سایر شهرستانها در دست ساخت است و در مجموع بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پالایش پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت مستمر و منظم انجام می‌شود و در این خصوص استاندار همراهی خوبی دارند و هر هفته جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در محل استانداری زنجان برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه راه به عنوان یکی ازشاخص‌های توسعه‌ای هر استان و منطقه ای است ،افزود: خوشبختانه در اداره کل هم به اجرای پروژه های بخش راه توجه ویژه ای می شود.

وی ادامه داد: در اداره کل علاوه بر اینکه به تولید مسکن ویژه نگاه می شود و نسبت به خانه دار کردن مردم تلاش می کنیم به توسعه راهها در استان هم نگاه جدی داریم.