شناسهٔ خبر: 141433 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جادهای در هفته ای که گذشت؛

تجهیز مناسب ۴ پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی/ ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان راهداری الحاق شد

بذرپاش عملیاتی شدن ۷ هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین، تجهیز مناسب ۴ پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، الحاق ۱۱۰دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

تجهیز مناسب ۴ پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی به زائران اربعین از افزودن یکهزار دستگاه راهداری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای طی امسال خبر داد.

۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان راهداری الحاق شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری از شبیه‌ساز ماشین‌آلات راهداری بهره‌برداری شد، همچنین۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان راهداری الحاق شد.

آغاز تردد از تونل دوم راه کربلا در بزرگراه ایلام_ مهران از هفته آینده

عملیات احداث تونل شماره ۲ راه کربلا در بزرگراه ایلام_ مهران به طول ۷۳۰ متر با حضور وزیر راه و شهرسازی به پایان رسید.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی شهید سلیمانی(مرز مهران)

وزیر راه و شهرسازی طی سفر خود به استان ایلام از پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی(مرز مهران) کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای سفرهای اربعین در این پایانه قرار گرفت.

ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو در توقف‌گاه پایانه اربعین

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت پارکینگ پایانه اربعین خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت این پارکینگ به ۱۰۰ هزار خودرو رسیده است.

بهسازی پایانه‌های مرزی برکت و شهید سلیمانی(مهران) با بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار

وزیر راه و شهرسازی از اجرای بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان پروژه برای بهسازی دو پایانه‌ مرزی برکت و مهران در راستای آسایش زائران اربعین خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ‌های این دو پایانه مرزی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

۷۰۰۰ اتوبوس برای ایام اربعین عملیاتی است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه هم اینک برای ایام اربعین ۷ هزار اتوبوس عملیاتی است از برنامه سازمان برای تامین کمبود اتوبوس در اربعین از طریق سازمان‌ها، نهادها و کشورهای همسایه به شکل استیجاری خبر داد.

آمادگی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای برای سفرهای ایمن جاده‌ای زائران اربعین حسینی

رییس سازمان راهداری ضمن اعلام آمادگی آن سازمان برای انجام سفرهای ایمن جاده‌ای زائران اربعین گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود در ایام اربعین حسینی امسال، چهار میلیون ایرانی به کشور عراق سفر کنند که تعداد سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از طریق محورهای مواصلاتی به مرزها می‌روند و در اینباره هماهنگی ها برای سفری ایمن انجام شده است.

تکمیل ۳ طرح جاده‌ای استان کرمان تسریع می‌شود

در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر راه و شهرسازی بر تامین و آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن استان و تکمیل ۳ طرح جاده‌ای استان با همراهی سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید شد.

۱۷۰ آزمایش جدید و پیشرفته در سبد خدماتی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با افزایش ۱۷۰ نوع آزمایش جدید و پیشرفته به سبد خدماتی شرکت، جمع خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه این شرکت به پروژه‌های عمرانی برای ارتقاء کیفی به ۶٧۵ نوع آزمایش فنی و مهندسی رسید.

ترانزیت ۴ میلیون و ۶ هزار و ۵۰۰ تن کالای غیرنفتی و نفتی در چهارماه نخست سال جاری

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس نتایج پایش عملکرد ترانزیت، تا پایان تیرماه سال جاری مجموعا ۴ میلیون و ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالاهای غیرنفتی و نفتی از قلمروی کشور ترانزیت شده که سهم ترانزیت جاده‌ای و ریلی به ترتیب ۸۹ و ۱۱ درصد است.

اولویت اصلی سازمان در یک ماه آینده پیشبرد امور اربعین حسینی است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، برنامه ریزی یکپارچه و منسجم در قالب کار گروهی و در راستای ایمن سازی راه های منتهی به مرزهای اربعین را در ۲۰ روز باقی مانده به همایش جهانی اربعین مورد تاکید قرار داد.

سرویس دهی مناسب به زائران اربعین در طول سفر از حقوق اصلی زائران است

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همه تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام سفرهای آسان و ایمن برای زائران به عتبات عالیات است.

بخش راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای برای اجرای باشکوه اربعین هم‌عهد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیش‌بینی اوج سفرهای بازگشت را در روز اربعین و روز قبل و روز بعد از آن ذکر کرد و بر حضور و خدمت‌رسانی شبانه‌روزی تمامی همکاران و فعالان بخش راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در ایام منتهی به اربعین حسینی تاکید کرد.

برنامه‌ریزی تامین ناوگان مورد نیاز جابه جایی اربعین براساس تقاضای سفر

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از برنامه ریزی دقیق و مناسب تامین ناوگان مورد نیاز جابه جایی زایران اربعین حسینی براساس تقاضای سفر توسط آن سازمان و قرارگاه مرکزی اربعین خبر داد.