شناسهٔ خبر: 141447 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

اعطای تسهیلات خرید کشتی در دریای خزر

دریای خزر عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: این سازمان برای خرید کشتی های مورد نیاز کشور در دریای خزر تسهیلات اعطا می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: این سازمان برای خرید کشتی های مورد نیاز کشور در دریای خزر تسهیلات اعطا می کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اعطای تسهیلات برای خرید کشتی در دریای خزر در سال جاری از جمله سیاست ها و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است و درصورتی که متقاضی شرایط احراز را داشته باشد برای خرید کشتی مورد نیاز کشور می تواند از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بهره مند شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حرکت در راستای توسعه دریا محور و همچنین سیاست های کلان کشور در توسعه کریدور شمال – جنوب، سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در حمل و نقل کالا در دریای خزر و ترانزیت آن به جنوب کشور در دستور کار کمیته وجوه اداره شده سازمان قرار گرفته و سعی بر آن است که حمایت های هدفمند و در مسیر بهبود و رونق حمل و نقل کالا در دریای خزر بوده و سهم ناوگان دریایی کشور در این بازار با حداکثر ظرفیت بار آماده به کار باشند.

به گفته وی، تا کنون حدود ۴۵ درصد حمل و نقل کالا در دریای خزر توسط کشتی های تحت پرچم ایران انجام می شد ولی با افزایش حمل کالاهای فله از مسیر دریایی و زمینی ایران، فقدان کشتی در دریای خزر باعث شده است تا کشورهای همسایه نسبت به توسعه و افزایش ناوگان خود اقدام نمایند. 

علی نازی خاطر نشان کرد: برای حفظ جایگاه حاکمیتی کشور و افزایش سهم کشتیرانی ایرانی در دریای خزر، خرید کشتی برای فعالیت در منطقه استراتژیک دریای خزر مورد حمایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.