شناسهٔ خبر: 141461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

طرح بازنگری طرح جامع ۱۴ شهر استان اصفهان ابلاغ شده است

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۷ شهر استان دارای طرح بازنگری طرح جامع بودند که از این میان ۱۴ شهر مصوب و ابلاغ شدند، طرح جامع شهرهای نطنز و نائین در مرحله تهیه و طرح جامع شهر مبارکه در مرحله تصویب و ابلاغ است.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح‌های جامع استان اظهار کرد: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.  

وی افزود: این طرح‌ها علاوه بر ارائه اسناد نقشه‌ای، ضوابط مربوط به حفظ و ارتقای کیفیت محیطی مناظر طبیعی، تاریخی و مصنوع را نیز وضع می‌کنند.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: تا قبل از سال ۱۳۸۶، فقط ۲۰ شهر بزرگ استان دارای طرح جامع مصوب بودند اما با توجه به مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات دولت مبنی بر تهیه طرح جامع برای تمامی شهرهای کشور، این اداره‌کل اقدام به تهیه طرح جامع برای ۸۱ شهر دیگر استان کرد.  

وی افزود: براین اساس در مجموع ۱۰۱ شهر استان مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع شدند و ۷ شهر دیگر استان شامل شهرهای سین، اصغرآباد، زیار، زازران، باغشاد، طرق رود و دهسرخ بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه مشمول نظام تهیه طرح هادی شهری شدند که در حال حاضر همگی به استثنای شهر دهسرخ از طرح هادی مصوب برخوردار هستند.  

قاری‌قرآن گفت: از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و ۳ شهر باغبهادران، کامو - چوگان و جوشقان قالی مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ قرار دارند.  

وی خاطرنشان کرد: براین اساس می‌توان برای چند ماه آینده این نوید را داد که تمامی شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع شهری استان اصفهان به صورت ۱۰۰ درصد از طرح‌های توسعه و عمران شهری برخورداد خواهند بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب، ۱۷ شهر استان دارای طرح بازنگری طرح جامع بودند که از این میان ۱۴ شهر مصوب و ابلاغ شدند و طرح جامع شهرهای نطنز و نائین در مرحله تهیه و طرح جامع شهر مبارکه در مرحله تصویب و ابلاغ است.