شناسهٔ خبر: 141476 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

وضعیت شناور خارجی ​حادثه دیده در آب‌های عسلویه پایدار شد

کشتی حادثه دیده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به پایدار شدن وضعیت شناور خارجی White Purl حادثه دیده در آب‌های عسلویه، مرحله نهایی عملیات اطفاء حریق این کشتی عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر که به اتفاق مدیرکل بحران استانداری بوشهر و همچنین مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با هدف مدیریت بحران در منطقه عملیات حاضر شده اند، روز جمعه در تشریح آخرین وضعیت کشتی خارجی اعلام کرد: این شناور روز چهارشنبه هفته جاری جهت بارگیری گاز ال.پی. جی وارد لنگرگاه عسلویه شده بود که در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ،گزارشی مبنی بر شرایط اضطرار از سوی شناور دریافت شد.

وی افزود: با اقدام به موقوع و تشکیل تیم مدیریت بحران، مدیریت عملیات آغاز و در همان دقایق اولیه چهار شناور آتشخوار سازمان بنادر و دریانوردی و چهار شناور آتشخوار بخش خصوصی عملیات اطفاء را آغاز کردند.

به گفته شکیبی نسب، بعد از وقوع انفجارهای اولیه درشناورWhite Purl، شناور ناجی ۲۰ اقدام به گرفتن ۲۲ سرنشین شناور مضطر کرد و آنان را در سلامت کامل به بندر خدماتی پارس انتقال داد.

وی ادامه داد: با تداوم انفجارهای مقدماتی در شناور مضطر و با هدف تامین ایمنی شناورهای عبوری، تا پنج مایلی اطراف کشتی از حضور دیگر شناورها پاکسازی شد تا در صورت وقوع انفجار آسیبی به شناورهای دیگر نرسد.

شکیبی نسب با بیان اینکه این کشتی ها جهت نیاز خود ۴۰ تن ال.پی.جی در مخزن  نگهداری می کنند که عملیات اطفاء با سوختن بخش زیادی از گاز ال‌.پی.جی اجرایی می‌شود.، اظهار کرد: در ادامه عملیات اطفاء حریق و با توجه به کج شدن کشتی White Purlبه سمت راست،  امکان انجام عملیات کولینگ دیگر امکان پذیر نبود لذا می بایست منتظر ماند تا  ۴۰ تن گاز ال.پی.جی موجود در شناور سوخته و تمام شود و سپس مرحله نهایی عملیات اطفاء حریق به اجرا درآید.

گفتنی است، ظرفیت این کشتی ۶ هزار و ۵۰۰ تن است که با توجه به وقوع حادثه آتش سوزی موفق به بارگیری نشده است