شناسهٔ خبر: 141492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه فوری برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر دشتستان

جلسه ضرب الاجلی تعین تکلیف مسکن مهر دشتستان جلسه تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام یا تبدیلی تعاونی مسکن مهر شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار و با حضور معاونت مسکن و ساختمان راه شهرسازی استان، رئیس راه وشهرسازی شهرستان دشتستان، مدیر عامل بانک مسکن استان و سایر دستگاههای مرتبط شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر جمشید مسگر سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان  ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت  پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان گفت : همه متقاضیان می بایست قبل از تحویل واحد خود نسبت تعهدات قانونی اقدام کنند.

مسگر افزود:  تعدادی از پروژه ها بصورت خودمالکی بوده و فقط تسهیلات دولتی استفاده کرده اند.

زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان  در این جلسه گزارشی از قرارداد های اجاره عرصه و اخذ اسناد اعیانی پروژه ۲۴۲ واحدی ولایت شهر برازجان (نهضت ملی مسکن) ارائه نمود و خواستار پیگیری ویژه مدیر عامل بانک مسکن استان جهت ابلاغ نرخ سود تسهیلات پروژه  مبنی بر فروش اقساطی متقاضیان معرفی شده به بانک مسکن شد.

هوائی گفت : با توجه به اینکه در پروژه های تعاونی مسکن مهر تعدادی از واحدها قبل از انجام فروش اقساطی به متقاضیان تحویل گردیده و متقاضیان با وکالت اقدام به فروش نموده اند و فروش اقساطی انجام نداده که این موضوع باعث ایجاد مشکلات حقوقی و متضرر شدن بانک عامل و مشمول سود بالای دوران مشارکت برای متقاضی شده است.

وی تاکید کرد: پروژه هایی که عملیات  ساخت آن تمام شده می بایست هرچه سریعتر به متقاضیان تحویل شود.

بنافی فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: موضوع فروش اقساطی تعدادی از متقاضیان دو پروژه تعاونی مسکن مهر که قبل از فروش اقساطی به آنان تحویل واحد شده می بایست هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و نسبت به تعهدات خود عمل کنند.

بنافی افزود: بانک مسکن  و نماینده تعاونی در خصوص پیگیری افرادی که فروش اقساطی ننموده اند اقدام و  نتیجه را به فرمانداری اعلام کنند.

وی پروژه ۲۴۲واحدی ولایت شهر برازجان را یکی از اولین پروژه های افتتاحی دولت سیزدهم در سطح کشور برشمردند و خواستار تسریع در پیگیری مبنی بر ابلاغ نرخ سود تسهیلات جهت فروش اقساطی پروژه شد.

بنافی در خصوص پروژه های نیمه تمام اظهار کرد:در این پروژه ها مبالغ زیادی هزینه گردیده و نباید همینطور به این حالت رها شوند تا سازه از بین برود و فاقد استحکام شود.

وی در پایان این نشست ضمن تاکید بر اینکه هر چه سریعتر در خصوص واحدهای  نیمه تمام پروژه تعاونی تصمیم گیری تا با مساعدت دو دستگاه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهد اتمام این واحدها و تحویل به متقاضیان باشیم.

 فرماندار شهرستان  دشتستان، با بیان اینکه یکی از وظایف دولت‌این است که در ساختار مسکن ورود کنند تا قیمت تمام شده را به حداقل برسانند، اظهار کرد: باید در راستای سیاست‌های دولت در حوزه مسکن، تصمیمات و برنامه ریزی صحیح در جهت تامین مسکن مناسب برای عموم مردم اتخاذ کنیم.