شناسهٔ خبر: 141494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبارات گنبدکاووس در دولت سیزدهم ۵ برابر شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: اعتبارات شهرستان گنبدکاووس در سال جاری به نسبت سال ۹۹ (آغاز دولت سیزدهم) بیش از ۵ برابر رشد داشته که ایمن سازی راههای شهرستان نیز با بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)،عادل مصدقی در شورای اداری شهرستان گنبدکاووس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۸۴ کیلومتر انواع راه در گنبد وجود دارد که ۷۵ درصد آن، روستایی و فرعی و ۲۵ درصد آن، اصلی است، افزود: کلنگ زنی پروژه  ۴۵ میلیارد تومانی حدفاصل گنبد تا شهرک صنعتی با پیگیری و حمایت استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس و برگزاری مناقصه احداث یک پل با ۲۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار در نقاط سیل گیر شهرستان طی حضور کمیسیون عمران در استان نیز از اقدامات مهم شهرستان است.

مصدقی ادامه داد: از محل مصوبات سفر نیز، جهت کمک به تکمیل دوربرگردان پشمک پناه ده  در محور گنبد –مینودشت از محل اعتبارات وزارت نفت به میزان ۱۰ میلیارد تومان و  ایمن سازی محور گنبد-اینچه برون با تخصیص اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به انجام رسیده است.

به گفته وی، بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و  ۱۵ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۰ از محل سفر ریاست جمهوری برای شهرستان اختصاص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت:در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز راه ماسانکوب گنبد در برنامه قرار گرفته که با همکاری تیپ ۶۰ گنبد وارد عملیات اجرایی می شود.