شناسهٔ خبر: 141509 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه لرستان به‌ نام دولت

ع مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه لرستان در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن به نام دولت خبر داد و گفت: برای استفاده از این زمین‌ها چالش‌هایی در استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

ارسلان مالکی در جلسه شورای مسکن استان لرستان، گفت: علیرغم چالش‌هایی که برای تامین زمین در این استان به‌خصوص در شهرهای خرم آباد، کوهدشت و الشتر وجود دارد، با اراده‌ای که وجود داشت، توانسته‌ایم زمین‌هایی را برای اجرای طرح شناسایی و در اختیار این طرح قرار دهیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه لرستان در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن به نام دولت انجام شده اما برای استفاده از این زمین‌ها چالش‌هایی در استان وجود دارد.

مالکی خواستار رفع سریع این مشکلات شد و ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن ظرفیت‌های زیادی را برای حل چالش‌های موجود پیش‌بینی کرده است.

این مدیر ارشد بخش مسکن اضافه کرد: ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها باید صرف ساخت مسکن حمایتی شود که این یک تکلیف قانونی است و با مشارکت بانک‌ها نیاز به یک جهش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم دغدغه ساخت مسکن وجود داشته و برای رفع این چالش، ساخت مسکن در قانون به دولت تکلیف شد.

مالکی با اشاره به الحاق اراضی حریم به محدوده شهرها، گفت: در دولت قبل برنامه‌ای برای تولید مسکن نبوده و برای ساخت مسکن باید سال‌ها قبل تامین زمین انجام می‌شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، بر اساس آمارها، ۱۵۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۴۰ هزار نفر حائز شرایط لازم برای دریافت مسکن هستند.