شناسهٔ خبر: 141524 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین مطرح شد؛

جهاد تبیین نقشه راهِ راهسازی و ساخت مسکن است

حاجتی امام جمعه موقت اهواز در جلسه جهاد تبیین که با حضور کارکنان وزارت راه و شهرسازی و به همت مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: تا جهاد تبیین به‌عنوان راه و نقشه راه نباشد، نمی‌توان راه‌سازی کرد و سپس پیرامون آن مسکن ساخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین امروز شنبه ٢١ مردادماه از ساعت ٩ الی ۱۱ صبح در سالن الغدیر وزارت راه و شهرسازی، با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور کارکنان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، حاجتی گفت: ریشه بسیاری از مسائل نسیان و فراموشی است و مطابق آیات و روایات، پیامبر برای یادآوری آمد.
وی ادامه داد: همانگونه که خدا به انسان می گوید "آیا من با تو عهد نبستم که پیرو شیطان نباشی؟" ما نیز سخنان ائمه حق و شهدا را فراموش می‌کنیم.
وی تأکید کرد: حقیقت قضیه گواه این است که این جلسات از همه چیز واجب تر است چرا که تصمیمات وزارتخانه اثرات وسیع کشوری و فرا کشوری دارد، در واقع همه موضوع، یادآوری است که به آن نیاز فراوان داریم.
حاجتی تکمیل کرد: جهاد تبیین و ارتباط آن با وزارت راه و شهرسازی حائز اهمیت است و ارتباط بسیاری میان این‌دو وجود دارد.
وی اضافه کرد: از مؤلفه های اصلی یک جامعه و یک ملیت امنیت است، دومین مولفه راه است و از روستا و شهر و کشور گرفته، همه نیازمند راه هستند مثلا سواحل مکران بهترین فرصت است یا کریدور شمال جنوب  از همین راه و راهسازی اهمیت این موضوع مشخص می‌شود.
وی با بیان این‌که امروز دشمن راه مبارزه را یاد گرفته است، تصریح کرد:این صحبت‌ها نتیجه ۳۰ سال پژوهش است که مطابق سخن حضرت امیر اگر یادآوری نکنی تبعات آن منجر به نسیان و نهایتا وطن فروشی می‌شود.
وی با ذکر خاطره ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: ترامپ به عاقل ترین و زیرک ترین و سیاست مدار ترین رهبر در منطقه که حضرت آقاست باخت، و الا داعش در قلب تهران بود.
که این بیانگر بصیرت است و اگر بصیرت نباشد نه راه و نه مسکن ساخته نمی‌شود.
همچنین تمامی سخنرانی های حضرت آقا ثبت، ضبط و تحلیل می‌شود و از آنجا که با بیان عبارات و اصطلاحات مذهبی همراه است، غربی‌ها زبان دین را بلد نیستند.

حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در مهندسی دریا، علوم شناختی و صنایع دفاعی بخصوص موشکی به مرزهای دانش رسیده‌ایم، این در حالی‌ست که  اندیشکده های غربی که نقاط قوت آنهاست، بیانگر این موضوع است که گفته شده اگر جمهوری اسلامی را رها کنید و پیش برود ما دیگر توان تنفس نداریم و هیچ راه ترانزیتی برای ما قابل دسترسی نیست مگر با تسلط بر ایران.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به ابر قدرت مسلم بدل می‌شود وزیر دفاع آمریکا در زمان اوباما کمیته ای جهت نظارت دقیق تشکیل داد و اعلام کرد: یکی از اضلاع اصلی قدرت در دنیای امروز ایران است و آمریکا راهی جز این ندارد.

پس از آن سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت: این پروژه شکست مفتضحانه خورد و ما در باتلاق فرو رفته ایم چرا که دولت آمریکا از ایران می ترسد و اگرچه غربی ها علم بالایی دارند اما فهمشان کور است اما دانشمندان ایرانی قله های علم را فتح کرده اند و ریشه و پایه این خود باوری کسی نیست جز سید علی خامنه ای.

وی با اشاره به کتاب ژئوپلتیک تشیع و توصیه به خوانش آن، بیان کرد: از مصادیق ارتباط وزارت راه و شهرسازی به جهاد تبیین می‌توان گفت؛ تا جهاد تبیین به‌عنوان راه و نقشه راه نباشد، نمی‌توان راه‌سازی کرد و سپس پیرامون آن مسکن ساخت.

گفتنی است این نشست‌ها به همت مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.