شناسهٔ خبر: 141527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باند دوم محور دالکی_ کنارتخته اجرایی می‌شود

ببینید|| نشست خبری مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با اصحاب محترم رسانه در روز خبرنگار مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مرحله دوم طرح بزرگراه دالکی_ کنار تخته که خرداد امسال کلنگ‌زنی شده با تجهیز کارگاه، اجرای آن به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در نشست با خبرنگاران، افزود: همچنین پیگیر نهایی کردن تفاهم با سرمایه‌گذاران برای اجرای آزادراه بوشهر- شیراز هستیم.

وی ادامه داد: طرح راه آهن بوشهر – شیراز نیز از جمله دیگر طرح‌های اولویت‌دار استان است که در مراحل نهایی تهاتر قرار دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده در ۱۲ شهر استان، افزود: بافت‌های فرسوده در ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان وجود دارد که تلاش می‌شود خدمات عمومی در این مناطق افزایش یابد.

وی گفت: به‌منظور ساخت مسکن در شهرهای استان بوشهر یک‌هزار و ۲۶۶ هکتار اراضی در این شهرها الحاق شده و ۲ هزار و ۷۷۰ هکتار نیز در مرحله الحاق و منتظر تصویب در شورای عالی شهرسازی است.

دستغیبی همچنین از تأمین زمین برای ساخت مسکن در روستاها خبر داد و اضافه کرد: دولت علاوه بر تأمین زمین و ارائه تسهیلات، مشوق‌هایی را ارائه می‌کند تا زمینه توسعه مسکن فراهم شود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در استان بوشهر واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به وجود یک‌هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک در استان بوشهر، گفت: امسال تا کنون یک‌هزار و ۴۹۶ مورد بازرسی و بازدید از این بنگاه‌ها انجام گرفته که ۳۶ واحد پلمب شده و ۱.۸ میلیارد تومان جریمه تعزیرات برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گران‌فروشی، نصب‌نکردن برچسب نرخ‌نامه و نداشتن گواهی و پروانه فعالیت از مهمترین تخلفات این بوده است.

دستغیبی ساماندهی بافت‌های فرسوده، ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده، ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها، اصلاح شبکه آب و کمک به ساخت مراکزی همچون مدرسه، مراکز درمانی و مسجد را از دیگر خدمات ادامه کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد.

وی عملکرد ساخت مسکونی در طرح خود مالک را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این حوزه برای ساخت ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مدت ۲ سال برنامه‌ریزی شده که تا کنون ۲ هزار و ۴۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و یک‌هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آن به قرارداد منجر شده است.