شناسهٔ خبر: 141598 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

شرایط جوی در بیشتر استان‌ها تا پایان هفته پایدار است

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از جوی آرام و پایدار برای بیشتر استان‌های کشور تا پایان هفته خبر داد و گفت: احتمال رگبار باران در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان وبلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور پرداخت و برای آخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی پیش‌بینی کرد.

کارشناس هواشناسی گفت: در این مدت روی ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان وبلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، احتمال رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه خاطر نشان کرد: در این مدت در برخی نواحی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

وی افزود: در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس هواشناسی آسمان تهران را طی پنج روز آینده صاف و گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: فردا هم وزش باد گاهی شدید می‌شود.

به گفته‌ نقشینه بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۶ درجه، فردا ۳۵ و سه‌شنبه نیز ۳۴ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما هم ۲۵ درجه گزارش شده است.