شناسهٔ خبر: 141613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و توسعه مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین

حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر استفاده از تمامی ظرفیت های این اداره کل در راستای بهره برداری از عظمت اربعین حسینی (ع) تاکید کرد و گفت: بخشی از مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین تا اربعین امسال آماده شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد هماهنگی اربعین، گفت: تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و روان سازی پروژه های اجرایی و بهره مندی از ظرفیت پیمانکاران در اجرای پروژه های اجرایی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: اولویت نخست این اداره کل در ستاد اربعین، توسعه مسیرهای ارتباطی اربعین از شمال تا جنوب استان به خصوص محورهای منتهی به مرز تمرچین است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ساماندهی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین بر اساس برنامه های ترسیمی در اولویت قرار دارد، گفت: محور نقده – پیرانشهر - تمرچین و محور حیدر آباد به نقده از مسیرهای مهمی هستند که تا اربعین حسینی، بخش قابل توجهی از آنها به شکل بزرگراهی به منظور افزایش تردد زائرین زیر بارترافیک می رود.

حمزه لو بیان کرد: تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین فرصتی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در این راستان از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

وی افزود: اطلاع رسانی مستمر از وضعیت زیرساخت‌های ایجاد شده در مسیر اربعین تا پایان راهپیمایی عظیم اربعین در دستور کار قرار دارد.