شناسهٔ خبر: 141633 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

اصلاح ساختار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، یک نیاز ضروری است

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: خروج شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از فهرست شرکت‌های قابل واگذاری و تغییر ساختار شرکت به یک سازمان نظارتی در جهت مصلحت و نیاز فنی کشور بیش از پیش ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شنبه ۲۱ مرداد در جلسه مجمع عمومی این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گروه دوم شرکت ‌های مشمول اصل ۴۴ قانون قرار دارد که با حمایت‌ها و رهنمودهای وزیر راه و شهرسازی به دنبال خروج این شرکت از لیست شرکت‌های قابل واگذاری، با اساسنامه و ساختار جدید هستیم که به سازمان پایش و کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی کشور تغییر کند.

کیانپور افزود: سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۱۰۰ درصد دولتی است و یک شرکت حاکمیتی به حساب می‌آید که در تلاشیم با احصا و واگذاری امور تصدی‌گری شرکت، به عنوان بازوی توانمند و امین دولت و وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان یک سازمان حاکمیتی، نظارت دقیقی بر شرکت های ارائه دهند خدمات آزمایشگاهی فنی و مهندسی و پروژه‌های عمرانی با حفظ ظرفیت ها و  متخصصین  خود  در سراسر کشور داشته باشیم.  

وی ادامه داد: تا اینگونه با حفظ ساختار و شاکله نظارتی و توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی و ارتقاء کیفی خدمات آزمایشگاهی در حفظ سرمایه‌های ملی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این جلسه با معرفی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت یک شرکت فناورانه و مردم پایه است و بیش از ۶۷ سال است که با هدف ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و کمتر پروژه‌ای در کشور وجود دارد که این مجموعه در آن نقش آفرینی نکرده باشد.

ارتقای آزمایش‌های انجام شده طی ۳ سال گذشته از یک میلیون و ۲۰۰ هزار آزمایش به ۴ میلیون

کیانپور در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های صورت گرفته در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: موفق شدیم طی سه سال تعداد آزمایش‌های انجام شده در سراسر کشور را از یک میلیون و ۲۰۰ مورد آزمایش به ۴ میلیون مورد آزمایش ارتقاء داده و نقش موثری در ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی، استانی و بخش خصوصی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌ها در سراسر کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی سه سال اخیر گزارش حسابرسی مطلوب  و شفافی ارائه کرده است و تمام همکاران در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مکلف به رعایت قوانین و دستور العمل‌ها و انجام تمامی تکالیف قانونی  به صورت شفاف و ارائه آن به مراجع مربوطه هستند.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد  شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی سال گذشته به اعضای مجمع پرداخت و از دقت نظر و همکاری‌های موثر مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دادگستری و سازمان حسابرسی تشکر و قدردانی کرد.