شناسهٔ خبر: 141637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گره ترافیکی پل فردیس تا پل کلاک باز شد

رفع گره ترافیکی پل فردیس پروژه رفع گره ترافیکی پل فردیس تا پل کلاک صبح امروز یکشنیه، ۲۲ مرداد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه رفع گره ترافیکی پل فردیس تا پل کلاک که صبح امروز با حضور مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که با انجام آن یکی از گره‌های سخت ترافیکی آزادراه کرج- تهران مرتفع شد.

وی افزود: فاز اول این پروژه سال گذشته با احداث کنارگذرشمالی پل فردیس با اعتباری بالغ بر۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این مسئول بیان کرد: بخشی دیگری از این پروژه شامل اصلاح رمپ و لوپ پل فردیس و اضافه‌کردن یک باند به جاده مخصوص نیز به زودی تکمیل خواهد شد که با بهره‌برداری از آن در مجموع ۸۵ درصد بار ترافیکی محدوده پل فردیس کاهش پیدا می‌کند.

امانی در ادامه به تعداد نقاط حادثه‌خیز در راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که امسال رفع و ایمن‌سازی ۴۵۰ نقطه در دستور کار قرار گرفته است و تعهد وزارت راه و شهرسازی بر آن است که تا پایان کار دولت سیزدهم تمام این نقاط حادثه‌خیز ایمن سازی و رفع خطر شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور توضیح داد: درحال حاضر بیش از ۲۹۰ هزار کیلومتر در کشور وجود دارد که ساخت ۱۰۰ هزار کیلومتر راه باتوجه به شرایط  فعلی سرویس سطح راهای کشور مورد نیاز است.