شناسهٔ خبر: 141643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان:

نرخ بلیت ناوگان اتوبوسی سفر اربعین در خراسان شمالی اعلام شد

ستاد در سومین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین خراسان شمالی، نرخ بلیت ناوگان اتوبوسی سفر اربعین در این استان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: نرخ بلیت ناوگان اتوبوس با ظرفیت ۴۰ تا ۴۲ صندلی از بجنورد به مهران، ۸۱۰ هزار تومان، با ظرفیت ۳۰ تا ۳۲ صندلی، یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان و با ظرفیت ۲۵ تا ۲۷ صندلی(vip) ، یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است و به همین تناسب، نرخ بلیت سایر شهرهای استان با توجه به مسافت اعلام شده است.

مشتری با اشاره به آغاز سفرهای اربعین از ۲۷ ماه جاری افزود: شأن و منزلت زائران اربعین حسینی باید حفظ شود و در این راستا از تمام ظرفیت و توان این اداره کل برای مدیریت و اعزام زائران استان به مرز مهران استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: در اربعین سال گذشته بیش از ۸ هزار زائر از خراسان شمالی با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به مرز مهران اعزام شدند و با توجه به این که پیش بینی می شود تعداد زائران در سال جاری افزایش یابد تمهیدات لازم برای سفر ایمن اندیشیده شده است.

وی به پیگیری های انجام شده در خصوص مشوق هایی برای شرکت های حمل و نقل و رانندگان ایام اربعین ادامه داد: پیش فروش بلیت سفرهای اربعین در استان به مقصد پایانه‌های مرزی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است همچنین امسال از ظرفیت خودروهای شخصی عازم مرز مهران در پویش توصیه شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز به مصوبات جلسات گذشته کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین اشاره و اظهارکرد: در ایام اجرای طرح اربعین حسینی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به شکل دربستی ممنوع است.

سعید سبحانی افزود: از تمامی ظرفیت های استان به منظور انتقال زائران اربعین حسینی استفاده خواهیم کرد لذا  رعایت مقررات ابلاغی و شیوه نامه مربوطه را از مدیران عامل شرکت های مسافری در راستای تکریم زائران استان خواستاریم.

در این جلسه، اعضای کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.