شناسهٔ خبر: 141654 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راهکارهای تحقق کامل اقتصاد دریاپایه در نشست کارگروه اقتصاد دریا به میزبانی سازمان بنادر بررسی شد/برنامه‌ریزی برای تدوین سند جامع اقتصاد دریا

نشست نشست کارگروه اقتصاد دریا با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و نمایندگان سایر دستگاه‌های مرتبط با هدف بررسی راهکارهای لازم برای تحقق کامل اقتصاد دریاپایه به میزبانی سازمان بنادر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، نشست کارگروه اقتصاد دریا با حضور علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌رضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و نمایندگان سایر دستگاه‌های مرتبط با هدف بررسی راهکارهای لازم برای تحقق کامل اقتصاد دریاپایه در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری به میزبانی سازمان بنادر برگزار شد.

در این نشست مقرر شد کلیه وزارتخانه‌های مرتبط با بحث اقتصاد دریا، اقدامات انجام شده خود در حوزه توسعه دریامحور را به دبیرخانه کارگروه اقتصاد دریا در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کنند تا در قالب یک گزارش کار، به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شود.

نهایی‌سازی ملاحظات و الزامات مربوط به شهرهای مولد کشاورزی، پارک‌های پتروشیمی و شهرهای مولدسازی از جمله دستورکار این نشست بود.

بر اساس این گزارش، در این نشست، الزامات و نیازمندی‌های مورد نیاز و نحوه همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در شناسایی قطب‌های اقتصادی در سواحل جنوب کشور نیز بررسی شد.

علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی در این نشست بر تهیه سند جامع اقتصاد دریا، با هدف دستیابی به تعریف و فهم مشترک از موضوع اقتصاد دریاپایه در کشور تاکید کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سند جامع اقتصاد دریاپایه با مشارکت مرکز همکاری ریاست‌ جمهوری در دست تدوین است که بلافاصله در کارگروه اقتصاد دریاپایه نهایی و مصوب خواهد شد که نقشه راه کشور در حوزه توسعه دریامحور خواهد بود.