شناسهٔ خبر: 141657 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از بنادر شرق هرمزگان/ افزایش ۲۲۷ درصدی صادرات کالا از بندر سیریک

بندر هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۸۳ مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق بنادر شرق استان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۸۳ مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق بنادر شرق استان جابه‌جا شده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۸۳ مسافر از بنادر شرق هرمزگان در مسیرهای داخلی و بین‌المللی ترابری شده  که این میزان، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است. 

وی ادامه داد: بیش‌ترین آمار مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری(قشم) و بندر هرمز به میزان یک میلیون ۳۳ هزار و ۲۵۷ مسافر بوده که از ابتدای سال تا کنون ۱۳ درصد افزایش به ثبت آمارهای مسافری رسیده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: در مسیر دریایی بندر هرمز به بنادر شهید حقانی(بندرعباس) و شهید ذاکری(قشم) نیز ۴۰۳ هزار ۶۱۴ مسافر با افزایش ۲۶ درصد جابه‌جا شده است. 

افزایش ۱۹ درصدی سفرهای بین‌المللی  

به گفته محمدحسینی تختی؛ در این مدت نیز از بندر شهید باهنر به بندر شارجه امارات، هفت هزار و ۸۱۲ مسافر رفت و آمد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

وی با بیان اینکه تمامی سفرهای دریایی بین‌المللی و مرکز استان با رعایت شیوه نامه‌های ایمنی دریانوردی انجام می‌شود، افزود: هرگونه اختلال در انجام سفرهای دریایی (شرایط نامساعد جوی )از طریق سامانه ۰۷۶۳۱۱۱ اطلاع رسانی خواهد شد. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در بخش دیگری به آمار صادرات انواع کالا از بندر سیریک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲۲ هزار تن کالا شامل میوه و تره  بار، مصالح ساختمانی، شیشه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که نسبت به میانگین سال گذشته در این مدت ۲۲۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

لازم به ذکر است؛ مسیرهای دریایی مسافری در بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر به بندر شارجه، بندر شهید حقانی به بنادر شهید ذاکری(قشم)، هرمز و ابوموسی انجام می‌شود.