شناسهٔ خبر: 141681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی بیش از ۲ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان

خط کشی محورهای شهرستان قاین (5).jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۴ماه نخست سال جاری عملیات خط کشی دو هزار و ۳۵۰ کیلومتر از راه های ارتباطی جنوب این استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، بهروز براهویی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری گفت: طی ۴ماه نخست سالجاری در راستای ارتقا ایمنی، ۲ هزار و ۳۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب استان خط کشی شدند.

وی افزود: نصب ۷هزار و ۱۲۰ عدد علائم، اجرای ۶ هزار و ۲۱۰ متر مربع علائم افقی و نقوش، تهیه و نصب و تعمیر ۲۲ هزار ۳۵۶ متر حفاظ بتنی، و نصب ۳ هزار و ۶۴۰ عدد چشم گربه ای  از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به این که  از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی خط کشی راه است، گفت: ایمن سازی جاده های سراسر جنوب استان جهت تسهیل در عبور و مرور همچنین کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای از الویت های اصلی این اداره کل می باشد.

وی خاطر نشان کرد: خط کشی راه ها به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند که در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی تحت پوشش به طور ویژه انجام شده است.